  • Data: 2023-12-04 12:43:38
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy to jest bardzo pracochłonne, powoduje utrudnienia w działaniu
    > sieci, absorbuje służby? Jeżeli nie to, dlaczego nie stosować tego
    > powszechnie przez służby.

    Stosuje się powszechnie - o ile ma sens. Czasem ma, a czasem nie. Nie
    wiem co dokładnie ona ojcu powiedziała i co on Policji przekazał. Jeśli
    z przekazu wynikało, że jest gdzieś w Andrychowie, to z przyczyn już tu
    przeze mnie wielokrotnie opisanych sensu szukanie tej anteny nie miało
    dokładnie żadnego. Ten sens kreują osoby nie rozumiejące, tak to działa,
    ale ile mogę tłumaczyć, skoro nawet ministrowi nie wierzą, jak napisał w
    rozporządzeniu, co mamy. Shrek wie lepiej.

    Jak dzwoni ktoś na 112 i mówi, że zgubił się w górach, to dyżurnemu
    wyświetla się jego lokalizacja na ekranie. Jak ma włączony GPS, to jest
    to dokładna pozycja. Jak nie ma GPS-a, albo ma wyłączony, albo
    zablokowany, bo ukrywa się przed służbami specjalnymi, to przykładowo
    wiemy, że jest gdzieś na południe od Prehyby.

    Bo to są te dane z rozporządzenia, a nie jakieś magiczne położenie
    telefonu, które przed oczami Shrekowi (oddajmy tu sprawiedliwość, że nie
    tylko jemu) się objawia. Oczywiście że lepiej, niż nic, ale sensu
    pytania o to operatora nie ma. Przyśle te same dane, a czasem nie, bo
    jak pisałem niektórzy te dane logują z pewnym opóźnieniem.

    Osobiście uważam - choć tu by to akurat nic nie pomogło - że powinna
    powstać aplikacja ratunkowa, by się dało wezwać pomoc jednym
    kliknięciem. Dzwonisz 112 i wysyłane jest położenie GPS. Są już takie
    systemy w samochodach i przychodzą takie formatki po kolizji. Ludzie
    nawet nie wiedzą, że samochód sam wezwał pomoc. Tu przychodzi pinezka.

    Niby w Internecie jest:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.he
    lp.deafhelp&hl=pl&gl=US&pli=1
    Ale ja mam ją zainstalowaną i ona działa u mnie jak książka
    telefoniczna. Czyli mam wszystkie służby. Jak klikam 112, to próbuje
    wykonać połączenie. Nie mam możliwości wysłania SMS, o którym mowa w
    opisie - a moim zdaniem powinna być możliwość naciśnięcia ikony
    "POMOCY!" - nie wiem, na ile ludzie do tego dorośli, ale to już inna
    sprawa.

    Przejrzałem zezwolenia i ta aplikacja nie ma dostępu do lokalizacji. Ale
    mam włączony dostęp dla połączeń ratunkowych. Być może to załatwia
    pozycjonowanie. Pozycjonowanie jednak działa tylko gdy masz GPSa w
    telefonie i masz go włączonego. Dlatego lepiej nie wyłączać, bo w
    sytuacji krytycznej może być problem. Ma ktoś wiedzę o takiej aplikacji,
    która by działała, jak te w samochodach?
    --
    (~) Robert Tomasik