  • Data: 2023-12-01 20:29:55
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Dec 2023 19:30:35 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ale czy wyglądała na alarmującą? Po prosty pytam. 14-to latka w mieście,
    > to nie wygląda na poważne zagrożenie dla życia.

    Normalnie nie. Ale jak mówi, ze nie wie gdzie jest chwile po wyjsciu z
    domu, to jest to chyba alarmujące.
    Plus nie mozna sie do niej dodzwonić itp.

    > Ale to mimo wszystko nie jest typowa sytuacja. Żeby choć leżała, to może
    > by się ktoś zainteresował. A ona siedziała na jakiejś przyczepie. Trudno
    > pytać każde siedzące dziecko, czy wie, ze siedzi.

    Własnie trudno powiedziec, to sie zeznania zmieniają.
    Ktos mówi, ze stałą, ktos ze siedziała, siedziec tam chyba nie bardzo
    jest jak, to moze siedziala na śniegu obok przyczepy.
    Aż w koncu chyba leżała ... no ale jak zwinieta i w kurtce, to mogła
    nie wyglądać na człowieka ...

    > Bo to wynika z Ustawy o Policji - nie jest to żadna tajemnica.
    > Komisariat Policji pisze do odpowiedniej komórki KWP. Ale to jest jeden
    > formularz. Jak umiesz, to 15 minut. Ale zdarzało mi się to załatwiać na
    > telefon i wysyłany post factum formularz.

    Ale w formularz pewnie trzeba wpisac nr sprawy, a żeby sprawe założyć,
    to trzeba kwestionariusz przeleciec cały ...

    > Większy problem, czy był ktoś, kto umie to zinterpretować. Bo to nie
    > jest, jak tu niektórzy piszą, że operator podaje położenie telefonu. Ale
    > na pewno w powiatówce mają takie osoby. Komisariat może nie mieć. Z tym,
    > ze w tej konkretnej sytuacji uważam, że niewiele to dawało taktycznie
    > poza informacją, czy wyjechała z Andrychowa, czy jest gdzieś na miejscu,
    > a jak wyjechała, to gdzie jej szukać.

    Nawet jakby to był 1km niepewnosci, to wyraźna wskazówka do szukania.

    Nie gdzies w Polsce, nie "a moze pomylila autobusy", nie "najlepiej
    szukac w lesie", tylko konkretnie - 1km od tego punktu.

    Na Litwie jest to podobno 50m, nie wiem jak, bo chyba jednak nie przez
    GPS
    https://www.prawo.pl/prawo/numer-112-po-wyroku-tsue-
    obowiazek-dokladnej-lokalizacji,468898.html
    https://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/arty
    kuly/1429231,karta-sim-telekomunikacja.html

    J.