    From: krixy <k...@p...poczta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poświadczanie nieprawdy
    Date: Thu, 24 Nov 2005 21:54:24 +0100

    Johnson napisał(a):
    > Nie wystarczy zgłosić twierdzeń faktycznych, trzeba je jeszcze udowodnić
    > (art. 6 kc). Bo inaczej tylko sobie pogadasz. Sąd nie przyjmuje
    > wszystkiego na wiarę, jeśli druga strona powie że twoje twierdzenia
    > faktyczne na których opierasz powództwo są nieprawdziwe.
    > To ty musisz udowodnić że to prawda, a nie druga strona że kłamiesz.
    > A dodatkowo sąd złapie cię na kłamstwie w jednym miejscu to będzie miał
    > podstawę do podważenia innych twoich twierdzeń, w skrajnych wypadkach
    > nawet tych które są prawdziwe.

    Rozumiem, ale załóżmy taką sytuacje strona przeciwna udowodniła
    bezspornie, że całość pozwu plus jego uzasadnienie to jedno wielkie
    kłamstwo teoretycznie sędzia powinna jak piszesz oddalić wniosek jednak
    powód stara się dopiąć swego i składa kolejne pisma również
    poświadczające nieprawdę lub pół prawdę i sprawa toczy się dalej nikt
    nie przejmuje się ze sprawa wzięła swój początek od nieprawdziwego
    wniosku łudziłem się, że w tej sytuacji przynajmniej jakaś grzywna,
    która może przywołałaby stronę do porządku.
    Obecnie wygląda tak, że powód składa wniosek, który następnie przez
    świadków i pozwanego jest obalany, na co powód składa kolejny, który
    pozwany obala.... I tak w kółko.