  • Data: 2007-02-21 22:40:59
    Temat: Re: Postępowanie - prośba o porad
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    R wrote:
    > Nie kpię, tylko nie wiem jak to się fachowo nazywa, a jak ktoś Ci ukranie
    > pieniądze, to nie przestępstwo? Ale to nie jest tematem wątku....

    A ktoś cos ukradł?

    > Mógłbym mu pomóc napisać taki wniosek z tym nie mam problemu, ale jakiś
    > szablon lub wskazówka gdzie takowy mogę znaleźć w necie by się przydał i
    > byłbym wdzięczny za pomoc.

    Ja skorzystałem z usług kancelarii, która mi to wszystko "odwaliła". Ja
    się tylko pojawiałem na rozprawach (dwóch) - choć zasadniczo nie
    musiałem (ale to robi dobre wrażenie, zwłaszcza jak druga strona się nie
    pojawia ;) )

    > A opłaty sądowe ponosi kredytobiorca (dłużnik) czy osoba ubiegająca się o
    > odzyskanie kasy?

    Opłaty sądowe ponosi oczywiście ten, kto składa pozew. Pomyśl chwilkę -
    gdyby pozwany musiał z góry płacić za to, żeby mieć szansę się bronić,
    to byłby skazywany już z góry. Wybitnie bez sensu i nieuczciwie (wyobraź
    sobie sytuację: pozywam cię o milion - skąd weźmiesz 8% od miliona?)

    > To nie sprawa chytrości, ale właśnie kwoty, jest to kwota 1100 zł, dla
    > jednych jest to mało, dla innych 1,5miesiąca pracy (lub 6 miesięcy spłaty
    > rat) dlatego obawiam się, że żadna kancelaria też się nie podejmie, ale też

    Dlaczego? Podejmie, podejmie. Tylko trzeba zapłacić.

    > bym się wkurzył, gdyby to były moje pieniądze i też bym walczył o każdą
    > złotówkę,

    Cóż, tak się czasem kończy żyrowanie pożyczek...