    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Porażenie prądem przez AutoAlarm
    Date: Fri, 5 Aug 2005 11:17:22 +0200
    <dcn9sj$p1o$1@inews.gazeta.pl> <dcnpcv$cq5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dcnr4n$hur$1@inews.gazeta.pl> <dco06s$378$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dco3aa$omd$1@inews.gazeta.pl> <dco55g$sgu$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dco67e$7gb$1@inews.gazeta.pl> <dco9f1$3b9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dcoe2e$l8h$1@inews.gazeta.pl> <dcom68$i16$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dconk3$cvb$1@inews.gazeta.pl> <dcoo6i$s72$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dcooh3$gtg$1@inews.gazeta.pl> <dcoosd$1d3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dcop1m$1ti$1@atlantis.news.tpi.pl> <dcpu3l$4p6$3@inews.gazeta.pl>
    <dcq3i3$5ph$1@nemesis.news.tpi.pl> <dcq542$au8$1@inews.gazeta.pl>
    <dcrcho$sra$1@atlantis.news.tpi.pl> <dcsjp1$nuj$1@inews.gazeta.pl>
    <dctabj$oa4$1@atlantis.news.tpi.pl> <dctb68$hcf$1@inews.gazeta.pl>
    <dctesk$e4b$1@atlantis.news.tpi.pl> <dctj12$fgj$1@inews.gazeta.pl>
    <dctvf5$ipj$1@nemesis.news.tpi.pl> <dcu16q$ceh$1@inews.gazeta.pl>
    <dcva6j$ncn$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Nie bede sie sprzeczał.

    j anie chce sie sprzeczac tylko chce abys podal podstawe prawna swojego
    stwierdzenia, skoro mnie juz oskarzasz o cos,
    bo to pod pomowienie podchodzi.

    > Zabezpieczenie ktore stworzyl czlowiek, zawsze bedzie do przejscia przez
    > innego czlowieka, ale tak nalezy robic zabezpieczenia zeby masa ludzi
    > ktorzy nieznaja sie na programowaniu nie mogli korzystac z nielegalnego
    > softu.
    > Zawsze sie znajdzie ktos kto otworzy samochod z bardzo dobrym zamkiem. Ale
    > otworzyc fiata126p nie bedzie trudne dla wiekszosci z nas, nawet dla
    > dziecka.

    dziecko drogie,dobrym wytrychem kazdy "lamer" otworzy samochod, wtrych mozsz
    teraz przyrownac
    do cracka. I pytanie za 100 milionow, czy osoba ktora otworzy taki wytrychem
    samochod i go ukradnie
    bedzie zlodziejem?

    > Zgoda, ten przepis i tak bedzie zawsze martwy jesli ludzie nie wymyślą
    > odpowiednich zabezpieczeń.

    przepis jest obowiazujacy, niezaleznie od zabezpieczen.

    >Ściąganie z netu nielegalnych kopii softu zawsze bedzie traktowane jako
    >mniejsze zło. Póki jest mozliwość ściągania lewego sprawnego softu, ludzie
    >bedą ściągać.

    poki jest mozliwosc kradziezy samochodow , ludziezawsz beda to robic,
    sluchaj dziecko jak juz z toba rozmawiac nie bede,
    dalej niema sensu czytac, bo sam sobie zaprzeczasz, tlumaczysz teraz iny
    rodzaj zlodziejstwa ktory tak anaprawde niczym si enie rozni
    od tamtego.

    . Oprogramowanie jest bardzo drogie nawet drozsze od samego
    > komputera. Rowniez zbyt czesto pojawiają sie nowe programy o "niebo"
    > lepsze wiec kupowanie mija sie z celem a to wyjaśnie dalej.

    a to jest dopiero k. argument ZA kradzieza? stuknij sie , czyli twoim
    zdaniem luksusowe
    samochody mozna krasc tak?

    Wielu mich znajomych nie stać na kupno
    > potrzebnego softu więc bawią sie w Piractwo, zresztą niektórzy jak to
    > stwierdzili i mowią: "po co ja mam wydać kilka stów na soft jak za 3
    > miesiace ukaze sie inny jeszcze lepszy soft" wiec wniosek płynie taki ze
    > naprawde trzeba mieć gruby portwel by móc legalnie korzystać z softu.
    > Młodych ludzi nigdy na to niebedzie stać.

    jest mnostwo odpowiednikow na sourceforge.net, po z atym mozna uzywac
    linuxa,
    a windowsa nie trezba kupowac XP mozna np 98 za 300 zl, przy komputerze za
    2-3 tys to niejest duzo.

    > Dla tego temat oprogramowania komputera i związane z nim prawo karne
    > bedzie jeszcze długo "chore". Dla tego lepiej skupić sie teraz na
    > złodziejach, i pomyśleć czy jakiś paragrafy zezwalają na skutecznym
    > "odstraszeniu złodzieja" pomijają mało skuteczne metody typu 997.

    w jednym i drugim przypadku osoba taka jest dokladnie takim samym
    zlodziejem,

    P.