  • Data: 2005-07-27 10:53:23
    Temat: Re: Porażenie prądem przez AutoAlarm
    Od: "Mariusz O." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:dc7obl$7vh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To zależy od zabezpieczenia transformatora. Weź jednak pod uwagę że natura
    > transformatora jest taka że tam jest prąd który ma zwyczaj porażać
    > dotykających, a natura samochodu jest taka że jego dotkniecie nie grozi
    > porażeniem.
    > I nie odpowiada się pytaniem na pytanie.

    Zabezpieczenia w rozdzielni transformatorowej nic nie pomogą, tam są zbyt
    olbrzymie prądy i napięcia nie mówiąc o stratach energetycznych wynikających
    z roznych przyczyn technicznych, ogolnie jest to nie mozliwe zrobic
    zabezpiecznia dla takich pradow. Czlowiek wchodzacy na teren elektrowni czy
    rozdzielni wystarczy ze sie dotknie wiszacego przewodu z transformatora
    ktory jest na wysokosci mniej wiecej 2 m lub mnie zalezy co to za
    rozdzielnia i spali sie zywcem. Samochod natomiast nie porazi zlodzieja
    przez sam dotyk dopiero wtedy gdy wsiadzie do auta, czyli po wlamaniu.
    Wczesniej jednak zobaczy widoczna tabliczke z ostrzezeniem, tak jak zlodziej
    widzi tabliczke na ogrodzeniu "Uwaga zly pies"
    Jak prawo sie zachowa w takiej sytuacji kiedy dojdzie do smierci? Kto bedzie
    winny? Czy wlamujac sie do samochodu w ktorym jest jakies zamontowane
    niebezpieczne smiertelne urzadzenie z tabliczka ostrzegawcza na szybach lub
    w aucie jest bardzo groźny pies i teraz dochodzi do zdarzenia, urzadzenie
    poraza pradem smiertelnym zlodzieja, lub pies zagryza takze na smierc, co
    prawo o tym mowi i jakie sa konsekwencje, czy moge zostawić psa w
    samochodzie lub smiertelne urzadzenie z tabliczkami ostrzegawczymi?