eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPonownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej › Re: Ponownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    news.ats.pl!not-for-mail
    From: gollum <n...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ponownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    Date: Wed, 02 Jul 2008 13:20:25 +0200
    Organization: news.ats.pl
    Lines: 36
    Distribution: pl
    Message-ID: <g4fo9p$2jpd$2@news.ats.pl>
    References: <g4fm5g$2jcq$1@news.ats.pl> <g4fmt7$35t$1@news.onet.pl>
    Reply-To: n...@u...pl
    NNTP-Posting-Host: dhcp.ats.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.ats.pl 1214997625 85805 81.15.165.3 (2 Jul 2008 11:20:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Jul 2008 11:20:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.14 (Windows/20080421)
    In-Reply-To: <g4fmt7$35t$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:540900
    [ ukryj nagłówki ]

    > IMHO: Prawo nie zakazuje uznania reklamacji, jeśli sprzedawca nie
    > został poinformowany o niezgodności w ciągu 2 miesięcy. Zatem tak samo
    > jak możliwe jest, aby w tym przypadku sprzedawca udzielił odpowiedzi
    > pozytywnej na piśmie, jak również aby odpowiedź ta była wyrażona poprzez
    > brak odpowiedzi przez 14 dni, choćby później sprzedawca zmienił zdanie.
    >
    > Pytanie jest bowiem tożsame z problemem: sprzedawca 14 dnia uznał moją
    > reklamację, a 15 dnia rozmyślił się. Czy miał do tego prawo?

    OK, chyba zrozumiałem Twój wywód :-)

    Ale teraz:

    Art. 8. 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
    określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14
    dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

    ALE:

    Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli
    przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania
    terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

    Czyli - przynajmniej ja tak to rozumuję:
    Jeśli nie powiadomiłem sprzedawcy to nie mam prawa skorzystać z
    uprawnień zawartych w art 8, czyli między innymi z owych 14 dni.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1