  • Data: 2003-10-04 11:23:45
    Temat: Re: Pomysl poddany pod dyskusje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kilka problemow zwiazanych z usnetem:
    > 1) Watki usnetowe bardzo szybko uciekaja! - tzn watek z przed 3 dni moze
    byc
    > trudny do znalezienia przez co uzytkownicy powielaja pytania...

    W google znajdziesz te do tyłu.

    > 2) Systemy indexowania watkow usnetowych nie sa doskonale przez co
    > wyszukiwarki do nich pisane czesto zawodza

    A czy potrafisz to lepiej rozwiązać. Jeśli niektórzy z nas mają źle
    ustawione przeglądarki albo nie potrafią ich obsłużyć, to żadne mechanizmy
    tu nie pomogą.

    > 3) W usnecie nie mozna zweryfikowac wiarygodnosci piszacego - kazdy moze
    sie
    > podszyc pod kazdego

    No i co z tego, skoro i tak z reguły nie wiesz kto jest kto?

    > Zalety forum:
    > 1) Latwa do napisania skuteczna wyszukiwarka

    Boję się , że nie taka łatwa. Problem jest w tym, że niektóre wątki wiążą
    się z wieloma gałęziami prawa i nie da się ich jednoznacznie
    zaszufladkować. Po drugie spora część użytkowników nie umie lub też nie
    chce korzystać z tak prostego narzędzia, jak Google i to oni są głównie
    twórcami powielających się pytań. W tym wypadku najlepsza wyszukiwarka nic
    tu nie da, bo i tak nie będą z niej korzystać. Po trzecie czasem trudno
    znaleźć odpowiedź, bo nie wie się dokładnie, jak się o nią zapytać. I
    tutaj już nawet najlepsze mechanizmy nic nie pomogą.

    > 2) Na forum mozna wprowadzic konta z autoryzacja - w takim przypadku nie
    ma
    > mowy o podszywaniu sie pod kogos innego

    A do weryfikacji będzie przyjmował dyplomy? Zresztą to bez sensu. Znam
    cały szereg osób nie posiadających wykształcenia prawniczego orientujących
    się doskonale w jakiejś tam jego dziedzinie, którą się zajmują, oraz cały
    szereg absolwentów prawa "nie czytających bluesa" i nie potrafiących w
    praktyce wykorzystać swojej wiedzy. Siła grupy dyskusyjnej właśnie w tym
    leży, że ścierają się w dyskusji różne poglądy. Choćby najgłupszy czasem
    może mieć rację, a Ci "nieomylni" często nie mają racji.

    > poza tym to tylko propozycja...
    > nie wiem czy cos takiego istnieje i jesli tak to na jaka skale!

    Jest kilka portali adresowanych do "wybrańców". W moim przypadku problem
    polega na tym, że łącząc się z siecią przez modem grupa dyskusyjna jest
    stosunkowo najtańszym rozwiązaniem.