    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomyłka czy próba oszustwa?
    Date: Mon, 8 Jun 2009 14:43:39 +0200

    Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:h0he7q$han$1@inews.gazeta.pl...
    > Umówmy się, ze jako praktyk dobrze wiem, jakiego rodzaju sprawami
    > zajmuje się PG. Przy wyłudzeniu musi być to co najmniej art. 294 par. 1
    > kk.

    A skąd Ci się to wzięło? Pomijając, że kilkukrotnie porzerabiałem to w
    praktyce dla art. 286 kk, to art. 20 ust 3 odwołuje się do art. 19 ust. 1,
    a tam jako jeden z artykułów wymieniono 286§1 kk, czyli oszustwo. Dla
    pewności sprawdziłem przed chwilą na serwerze sejmowym aktualne brzmienie
    ustawy.

    > A przeczytałeś chociaż te przepisy? Bo właśnie one odsyłają do art. 20
    > ustawy o Policji. Który nie znajdzie tu zastosowania, z powodu
    > wymienionych tam ograniczeń (zwłaszcza w ust. 5). Notabene, przywołany
    > przez ciebie ust. 2 art. 20 już nie obowiązuje.

    Miało być ust. 3. Pisałem z głowy akurat. Zdaje się poprzednio było chyba
    akurat 2.

    :-)