  • Data: 2016-01-25 18:40:15
    Temat: Re: Pomy?ka w przelewie
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Jan 2016, Liwiusz wrote:

    > Bo jest dłużnikiem i jest na to przepis.

    Przepis jest, ale na to, że może potrącić koszty.

    na konto wpłyną złotówki. Zażądam zwrotu bo się pomyliłem. Oddasz 100usd?

    > Tu też zachęcam do zapoznania się z przepisami

    Jestem za! ;)

    > - oddaniu podlega to, o co się wzbogaciłem.

    Nie do końca, bo przez Twoje zdanie przebija cicho (nieprawdziwa)
    teza że "tylko". A to by było zbyt proste i zbyt piękne ;)
    Razem z uzyskanymi w trybie "wykorzystywania" pożytkami minus
    poniesione "niezbędne nakłady".
    No to wychodzi że Kris dobrze pisze.
    Wierzyciel spowodował, wierzyciel może się pofatygować odkręcać osobiście ;)
    Jeśli koszt zwrotu nadpłaty nie jest "niezbędnym nakładem", to znaczy
    dłużnik nie ma obowiązku go ponosić, a wtedy wprost wychodzi, że
    wierzyciel może teleportować te pieniądze do siebie ;)

    Raz jeszcze: osobna sprawa to WYSOKOŚĆ nakładów.

    IMO, zupełnie słuszny jest pogląd, iż oczekujący zwrotu powinien jasno
    wyrazić wolę "poproszę na spokojnie odesłać przy okazji" i tyle.
    Ekspres to problem inny, bo fakt iż sprzedawca może nie mieć np.
    karty kodów (skończyła się) nie jest niczym dziwnym.
    BTW: nie wiem czy ktoś zauważył, ale taki przelew (z użyciem karty
    kodów) wcale NIE JEST darmowy. Od jakiegoś czasu banki każą sobie
    płacić za przysłanie karty, co powoduje iż każdy przelew kilkadziesiąt
    groszy jednak kosztuje :>
    (i nie pisać mi tu o takich fanaberiach jak SMSy, nie mam zamiaru
    zmieniać telefonu w papier wartościowy :P)

    pzdr, Gotfryd