    From: "Maciej Niewiadomski" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy!!! Wypadek - czyja wina???
    Date: Tue, 21 Dec 2004 23:03:09 +0100

    Użytkownik "Jarek" <j...@W...hard-core.pl> napisał w wiadomości
    news:cqa643$n7a$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > "Kierowcy tak się jednak zatrzymali, aby umożliwić mi i innym skręt
    > I tutaj wlasnie jest caly problem, bo to ze ktos sie zatrzymal nie jest
    > rownoznaczne z tym, ze mozesz wjechac na skrzyzowanie bo rownie dobrze
    > ktos z 3 pasa mogl CIe stuknac i tez byla Twoja wina. Akurat tak sie
    > stalo, ze z 4 pasa powinnien kierowca Opla skrecic w prawo, a ze
    > pojechal prosto...
    > Ogolnie to przyczyna tego wypadku jak dla mnie jest "niedociagniecie"
    > pionowego pasu zieleni do krawedzi 3 pasa lub zamiast namalowanych
> [...]

    Masz rację, jeżeli uderzyłby we mnie ktoś z pasów jadących na wprost,
    nawet specjalnie, to rzeczywiście wina byłaby moja, bo to on ma
    pierwszeństwo. Ale
    w opisanym przypadku moim zdaniem nie można ślepo stosować przepisu,
    że ten z prawej ma pierwszeństwo, bo jego tam nie powinno być. Tak jak
    piszesz,
    co by było jakby tam był krawężnik, albo słupek czy murek, a może nawet
    człowiek ???
    Zobaczymy co orzeknie sąd, ale dla mnie "werdykt" policji to jakiś absurd.

    Pzdr,
    Maciek