    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomoc dla bezdomnego
    Date: Fri, 27 Feb 2004 20:20:14 +0100

    On Sun, 15 Feb 2004, kam wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ >>+ Sposób załatwienia sprawy
    >+ >>+ a.. ww. druk powinien zawierać potwierdzenie faktu
    >+ >>+ zamieszkiwania przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu [...]
    >+ > ...uchylone wyrokiem TK. Przecież TO było kanwą wystąpienia Rzecznika
    [...]
    >+ Wyrok Trybunału uchylił obowiązek przedstawiania potwierdzenia
    >+ uprawnienia do przebywania. Teraz urzędu wymagają aby fakt
    >+ zamieszkiwania był potwierdzony przez osobę posiadającą tytuł prawny
    >+ wraz z przedstawieniem dowodu, że taki ma.

    Nie mogą. Stawiają jako jeden w warunków - do wyboru :)

    >+ W ustawie o takim wymogu ani
    >+ słowa, ale druk przewidziany przez rozporządzenie wymaga podpisania
    >+ przez taką osobę.
    >+ Pozornie to nie to samo, ale rezultat ten sam..

    Nieprawda. Zdaje się że już zapodawałem (proste do znalezienia:
    google zapodaje dziesiątki linków do stron urzędów miast i gmin)
    jak urzędnicy zjedli tę żabę: jeśli zgłaszający zameldowanie
    nie przyniesie "zgody dzierżyciela" to powinien złożyć wyjaśnienie.
    Jakie mogą być skutki to osobna sprawa, ale samym "wyjaśnianiem"
    zajmuje już się *urząd* - nie próbując odmówić w oparciu o "brak
    zgody" :)
    Oczywiście jak wykażą w postępowaniu że *faktycznie nie przebywa*
    no to podstawa jest... A to czy dzierżyciel potencjalnego mieszkańca
    wykopie ("faktycznie" :>) to też jest poza konkursem ;)

    pozdrowienia, Gotfryd