    From: Klasyk <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Date: Fri, 21 Feb 2003 18:28:06 +0100

    On Fri, 21 Feb 2003 17:17:24 +0100, "sall" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał >
    >
    >Dzięki, dzięki.
    >Jeśli jesteś policjantem to te art. znasz.
    >Szkoda że nie zacytowałeś tych o które ja prosiłem tj. tych jakie powinien
    >posiadać policjant.

    Byla swego czasu (moze z rok temu) w "Rzeczpospolitej"
    zawzieta dyskusja miedzy prawnikami na ten temat.

    Co prawda zarzadzenia nr 1 i 2 komendanta glownego policji z
    4 stycznia 2001 r. ponoc mowi, ze okreslanie predkosci pojazdu
    i badanie stanu trzezwosci wymagaja uzycia przyrzadow
    kontrolno-pomiarowych z homologacja, zas obslugujacy je
    winien miec wiedze poswiadczona swiadectwem kwalifikacji,
    dodatkowo policjanci musza miec przy sobie aktualne swiadectwo
    legalizacji urzadzenia kontrolno-pomiarowego lub jego uwierzytelniona
    kopie, ponadto zadanie osoby kontrolowanej maja obowiazek okazac ten
    dokument, a gdy uzyli wideorejestratora, takze rejestracje
    wykroczenia, jednak sad opiera sie na swobodnej ocenie dowodow
    i jesli dal wiare policji to twoja strata.

    Mozesz co najwyzej zlozyc skarge na postepowanie policjanta.
    Moze dadza mu upomnienie? Nagane? Mam nadzieje, ze znasz
    jego dane? Jak pociagniesz sprawe to moze nawet raz pojdzie
    bez premii.

    To bedzie twoja jedyna satysfakcja.

    Policja swiadectwo homologacji przedstawila w sadzie.