    From: "Mak Sym" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Date: Fri, 21 Feb 2003 17:48:01 +0100

    news:b35ab6$8pl$1@topaz.icpnet.pl...

    > Użytkownik "Mak Sym" <c...@p...onet.pl> napisał
    > wiadomości news:b359op$gmr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jaki artykuł mówi że świadectwo legalizacji ma być w radiowozie??
    > Policjant pokaże Ci artykuł z którego dostajesz mandat za przekroczenie
    > prędkości a więc to Ty musisz podać przepis na podstawie którego żądasz
    > legalizacji.
    > Zresztą jak widać sąd podzielił moje zdanie .
    >
    > Ile znasz przypadków uniewinnienia od zarzutu jazdy "po pijaku" z powodu
    > braku legalizacji alkomatów??
    > Ja słyszałem o jednym. W skali całego kraju.
    >

    > Pozdr
> [...]

    Ech, widzę, że policjantem jesteś ale pewnych przepisów nie znasz. Alkomat,
    policyjna "suszarka", butla gaśnicza, waga sklepowa jak i setki (tysiące?)
    innych przedmiotów MUSZĄ posiadać nalepki legalizacyjne, natomiast atest nie
    musi znajdować się razem z nimi ale winien być przedstawiony na czyjeś
    wyraźne żądanie, np. przy postępowaniu sądowym, przy żądaniu strony
    uczestniczącej.
    Wbrew pozorom polska policja nie stoi ponad prawem, artykułu nie chce mi się
    specjalnie szukać, a to, że w skali całego kraju był, jak twierdzisz, tylko
    jeden taki wypadek, nie jest chyba specjalnie prawdą ale nie będę się
    sprzeczał.
    O działalności polskich sądów nie będę się specjalnie wypowiadał - jest ona
    równie żałosna, jak całego aparatu administracji państwowej, w tym często
    policji.

    Maksym Kammerer