    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Date: Tue, 4 Jan 2005 15:08:43 +0100
    <cr9uju$b18$1@atlantis.news.tpi.pl> <cr9vfm$f98$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cr9vuo$h3q$1@atlantis.news.tpi.pl> <cra0rs$khr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <crb58r$9oe$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <41d91c0e$3@news.home.net.pl> <crb7ma$7c8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <41d9259e$1@news.home.net.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <o...@k...it-net.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <o...@k...it-net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <crdi07$1k8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <0...@b...poznan.pl>

    wiadomości news:04012005.1555191E@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    > nowojorskiej. Pytano widzów czy za cene porzadku na ulicach sa w stanie
    > zrezygnowac z niektórych praw. Ludzie odpowiadali ze tak. Przyznam szczeze
    > ze tez byłbym sklonyy odpowiedziec ze tak, bo w sumie co mi szkodzi jak
    > np.
    > jade rowerem i w ciagu roku zatrzymaja mnie 10 razy, spisza numery ramy,
    > komórki itd - to moze mi tylko pomóc jak wyzej wymienione rzedmioty mi
    > zgina. Potem sie jednak zastanowiłem - jaka jest nasza policja? Takie
    > prawo
    > mieli by stosowac w obronie nas, obywateli. Boje sie ze szybko zaczeliby

    Przede wszystkim stosowaliby je przeciwko zwykłym ludziom, ponieważ
    niektórzy policjanci z różnymi mafiami zwykle wchodzą w różne układy i
    często boją się im podskakiwać (np. Poznań i inne miejscowości, o których
    już wiemy), żeby nie narazić siebie i swoich najbliższych, a jakoś muszą się
    pokazać. Więc najbardziej na tym ucierpimy pewnie ja, pan i inni niewinni
    ludzie, jak to miało miejsce w stanie wojennym. Proszę nie zapominać, że
    Polsce do USA jest jeszcze bardzo bardzo daleko jeśli chodzi o swobody i
    rozumienie wolności obywatelskich wynikających z konstytucji. Przykłady na
    tej grupie to Falkenstein, Osiecki, Tomasik, Lawa. Tacy ludzie będa robić
    wszystko, aby niszczyć sprawiedliwych, uczciwych Polaków wynajdując różnego
    rodzaju luki w prawie i wykorzystując dodatkowe przywileje.

    Ludzie opamiętajcie się! Proszę Was.
    Poprosiłby was pewnie o to ks. Jerzy Popiełuszko, Grzesio Przemyk,
    zamordowani przez policję gdańscy stoczniowcy, górnicy z kopalni Wujek i
    inni bici, oraz zamordowani przez polską policję za chęć i prawo do godnego
    życia.

    > Zreszta co to za policja, w której
    > kazdy bierze lapówki.

    Podobno nie każdy.

    > Tylko nie piszcie za przesadzam. Nie spotkałem
    > jeszcze kierowcy który powiedziałby ze został złapany na jakims
    > przewinieniu i policja nie chciała wziac łapówki. NIGDY!

    Ja słyszałem o takich przypadkach. Nawet o aresztowaniu delikwenta za próbę
    przekupienia funkcjonariusza. Nie można generalizować, ale nie można też
    pozwolić policji na ciągłe grzebanie w naszych rzeczach, w naszych domach,
    skoro nic nikomu nie zrobiliśmy, ani nie zawiniliśmy niczym. Chcemy żyć
    godnie w wolnym kraju, co gwarantuje nam prawidłowo interpretowana
    konstytucja. Żyjemy wciąż byle jak, a nasze prawa próbuje się ograniczać
    ponownie krok po kroku.

    > porównujac sie do Wałesy czy Popiełuszki IMO troche sie pan zagalopował.
    > A PAN Giertych, no cóz :)

    Gdzie ja siebie do nich porównuję? porównuję jedynie sposób działania tych
    ludzi, jak pan to opisał słowem "front".

    Słusznie do Wałęsy trudno się porównywać i nie czynię tego. On był
    technikiem elektrykiem, robotnikiem stoczni i miał akurat dobry czas, dużo
    odwagi, żeby przeskoczyć przez płot i dołączyć do swoich strajkujących
    kolegów. Gdybym ja zastrajkował teraz, lub spróbował zorganizować strajk w
    prywatnej uczelni, w której na ogół pracują koledzy, znajomi i rodzina szefa
    (chociaż pensje mam kilkakrotnie niższą niż zachodni Europejczyk a za
    wszystko muszę płacić prawie tyle samo co Europejczyk), to wylecę
    prawdopodobnie "na zbity pysk".

    Rektor już na mnie się obraził, gdy wspomniałem kiedyś rok temu o podwyżce,
    rosnących cenach i konieczności brania kredytów.

    Nie wiem, czy i tak już nie wylecę bo ludzie z tej grupy straszyli mnie
    donosami (za pisanie prawdy i wyrażanie swoich poglądów zgodnie z art. 54
    konstytucji RP) do szefa uczelni w której pracuję.
    Tak, że nie zdziwię się. Teraz są inne czasy.

    Trudno porównywać się do księdza Jerzego Popiełuszki, który został
    zamordowany przez policjantów za mówienie prawdy, bo mnie jeszcze nikt na
    razie nie zamordował.
    Gdybym wyszedł na ambonę w kościele i zaczął mówić jak Popiełuszko, lub
    podobnie pewnie zamknęli by mnie w kaftaniku. Są widzi pan inne czasy.

    Gdybym wyszedł publicznie z tym co Roman Giertych, o czym wcześniej nie
    miałem pojęcia, to by mnie szybciutko zrobili w szmaty w jakimś sądzie jak
    zrobili mnie w sądzie pracy w Częstochowie w sprawie przeciwko Akademii
    Polonijnej i ks. Kryńskiemu o przywrócenie do pracy i wydanie nowego
    świadectwa pracy. Zostałem w roku 2000 zwolniony dyscyplinarnie 4 dni przed
    końcem okresu wypowiedzenia przez pracownika, za przyprowadzanie przez 2 dni
    7-mio letniego syna na uczelnię w czasie wakacji (seirpień). Nie miałem go
    gdzie zostawić żona była wtedy w sanatorium, a i on chciał obejrzeć
    pracownię komputerową i sprawdzić co jest na stronach FoxKids i Cartoon
    Network.

    Na wypowiedzieniu mam "za zgłaszanie się do pracy z małoletnim dzieckiem,
    które przeszkadzało i utrudniało pracę innym pracownikom uczelni", co jest
    bzdurą, ponieważ dzieciak siedział sobie ze mną w pracowni komputerowej
    prawie cały czas. W swoich obowiązkach (dr) miałem poza 450 godzin pensum
    (teraz mam poniżej 200) naprawę sprzętu komputerowego na całej uczelni, co
    wypełniało dniówkę do 8 godzin za w sumie 1900 zł. Wyzysk w biały dzień.
    Ksiądz obiecał mi podwyżkę od nowego roku akademickiego i okłamał mnie
    tłumacząc się wysokimi kosztami budowy nowego szklanego budynku koło Jasnej
    Góry, więc złożyłem wypowiedzenie, czego obecnie nie żałuję, bo w Rzeszowie
    pracuje mi się całkiem nieźle, mimo że do uczelni mam 245 km w jedną stronę.
    Sąd pracy oddalił powództwo stawiając mi zarzut pominięcia drogi służbowej.
    Podobno odwołanie od decyzji zwolnienia dyscyplinarnego miałem najpierw
    złożyć do ks Kryńskiego i ich nie obchodzi, że zostałem oszukany obietnicą
    podwyżki, że moje pensum było dwukrotnie wyższe, a do tego musiałem pracować
    jako personel techniczny, wszystko za bylejakie pieniądze plus "Bóg Zapłać".
    Taka sprawiedliwość.

    Dr. Grzegorz Kruk, Ph.D.