eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    From: poreba <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: Mon, 28 May 2007 20:19:40 +0200
    <f2euha$h6l$1@inews.gazeta.pl> <op.tsfiztrergp2nr@sempron>
    <1sjaq6xsui6cl$.1231a4ulfa9wh$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgvc7jdrgp2nr@sempron> <11kut9ra1j7yd$.ucbbaulxjxbi$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgzlnp5rgp2nr@sempron> <f2ib50$hve$2@news.onet.pl>
    <1...@h...pt> <f2l0nm$p4s$2@news.onet.pl>
    <1...@h...pt> <f2qg56$ktd$1@news.onet.pl>
    <kdout5eapboh$.185sk6pgzn2ua.dlg@40tude.net> <f32a61$g49$1@news.onet.pl>
    <xa500ydun17n$.63tje6j5byf2$.dlg@40tude.net> <f37fmh$r3v$1@news.onet.pl>
    <u...@4...net> <f3c5v6$mrq$1@news.onet.pl>
    <4...@h...pt> <f3e4d3$4oe$1@news.onet.pl>

    Dnia Mon, 28 May 2007 10:37:54 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Życie napisało... Inaczej by ktoś to skompilował, prawdaż?
    A skąd wiesz, że ktoś sobie otrzymawszy źródła kexi nie kompiluje w garażu
    czy w specjalnie utworzonym pod-odziale IT? W którejś z linuksowych
    distro kexi dają w instalce, nie pomnę w której. Wyimaginowana przeglądarka
    własnościowych baz też przecież może być.

    > Nic nie daje, o ile nie prowadzisz typowego projektu OpenSource.
    Masz do wyboru: napisać coś od podstaw albo rozwinąć już istniejący
    materiał OS. Czasami może być ekonomiczniejsze te drugie rozwiązanie. I
    jeszcze można na tym zarobić.

    > Bo inaczej każdy spiraci.
    Sugerujesz, ze programy zabezpieczane nie są piracone?!

    > Niekoniecznie. Jeśli coś się zmienia co miesiąc i co miesiąc jest nowa
    > wersja audateksa, to czas na złamanie itp może się nie opłacać. >
    > No zapewne jest, jeśli się sprzedaje takie rzeczy po kilkaset złotych
    > miesięcznie.
    Hmm tylko dalej nie rozumiem czemu 'otwarta' przeglądarka by przeszkadzała.
    Skojarzyła mi się natomiast pewna wypowiedź (b.) minister edukacji.
    Kojarzysz która?

    > No jak nie? No mają zysk. Dlatego OOo może powstać.
    Wszystko musi dać zysk. Jednak nie jest to _bezpośredni_ przychód. Mam
    wrażenie, że sugerujesz iż brak bezpośrednich zysków wyklucza powstawanie
    oprogramowania. A Sun nie zarabia przecież na OO tylko na SunO.

    > W tym, że idea FLOS to
    > -- dziel się
    > -- nie utajniaj
    Chcesz źródła kexi? Dostaniesz, nie są utajnione. Znaczy podzielili się i
    nie utajnili, znaczy zgodnie z 'ideą FLOSS' a Ty piszesz, że to psudoOS.
    To ja nie rozumiem o co Ci chodzi.

    > No i bardzo fajnie. Ale krytykował własnościowy model mówiąc, że da się bez
    > niego.
    No bo się da, czasami gorzej ale się da, z dokładnością do patentów i
    strowników. Gorzej w przypadku niszowych rozwiązań, ale to i w przypadku CS
    gorzej wychodzi , szczególnie jeżeli produkt nie jest to głównym źródłem
    utrzymania/kierunkiem działania producenta.

    --
    pozdro
    poreba