eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
  • Data: 2007-05-16 18:40:34
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Jasko Bartnik wrote:

    > "Realny potencjalny zysk" ;)
    > A ja wciaz nie widze roznicy (odczuwalnej od strony producenta
    > oprogramowania) pomiedzy uzywaniem pirackiej wersji a darnowej wersji
    > konkurencji. "Potencjalny zysk", jak to juz zostalo nazwane, jest
    > identyczny w obu przypadkach.

    Ja to wiem. Tylko Sowiecki Agent ma kłopot z przyjęciem do wiadomości.

    > A czemu traktowac programy inaczej niz pozostale utwory? Spiewam sobie

    Nie wiem. Być może dla tego, że trzeba włożyć więcej pracy w wytworzenie
    programu niż innych utworów. A może dlatego, że producenci
    oprogramowania byli bardziej przekonywujący przy uchwalaniu PA. Faktem
    jest, że programów dozwolony użytek osobisty nie dotyczy.

    > czyjas piosenke pod prysznicem i... jestem zlodziejem. Pomyslalem, ze
    > nagram ja sobie we wlasnej wersji na PC... i znow jestem zlodziejem. A
    > moglem od razu kupic plyte w sklepie i nie pozbawiac artysy
    > "potencjalngo zysku". Przez to spiewanie pod prysznicem producent
    > stracil ok. 50zl (koszt plyty CD). To samo, gdybym nagral cos z
    > telewizji lub radia.

    Nie jesteś złodziejem. To dozwolony użytek.

    ps. Kiedyś programy też można było z radia nagrać :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak