eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
  • Data: 2007-05-17 11:59:37
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-05-2007 o 13:18:06 Henry (k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > Z czego Ty się utrzymujesz? Bo gdybym ja zlecił napisanie programu to
    > mógłbym sobie pozwolić żeby go programista napisał na licencji otwartej
    > bo mi to rybka - a jakby co to może znalazłby się ktoś kto by go
    > ulepszył.

    Programowanie to hobby. Ale moze tez stanowic zlecenie. Calkiem slusznie:
    jesli ktos wymaga i za to placi, to dostaje to co chce.

    > Ale firmy zajmujące się produkcją oprogramowania - czy to mikrosyf czy
    > Adobe czy firemka z sąsiedniej ulicy robiąca programy do fakturowania,
    > na takie coś sobie pozwolić nie może - bo nic by nie zarobili.

    Sporo open-source'owych produkcji zyje z darowizn. Kiedys ludziom by przez
    glowe nie przeszlo pobieranie oplat za programy. Az sie trafil taki jeden
    madry i wszystko zepsul ;)

    > Czy to programista (lub firma która go zatrudnia), czy fotograf, czy też
    > muzyk - każdy z nich potrzebuje klientów którzy będą płacić za to co
    > robi, a nie piracić.

    Moze to moja mentalnosc. Jesli robie cos z wlasnej inicjatywy, uwazam, ze
    powinno stanowic to dobro publiczne. Mam tu na mysli nie tylko programy
    komputerowe ale i muzyke, filmy... utwory wszelakie. Czulbym sie
    szczesliwy, gdyby jakis zespol chcial wykonywac moje piosenki, gdyby cos z
    mojej tworczosci polecialo w radiu. A teraz co sie dzieje? Ktos uslyszy
    swoj kawalek u fryzjera i juz sie domaga o kase.

    > Klient zawsze może wybrać czy woli darmowe czy płatne - a jak wybierze
    > płatne to powinien zapłacić. Ja też bym chciał używać Photoshopa, ale
    > mnie nie stać więc niestety używam gimpa.

    Ja juz sie przyzwyczailem do GIMPa i nie mam zapotrzebowania na
    Photoshopa. Nie potrzebuje az tak zaawansowanego narzedzia.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.