  • Data: 2019-02-13 11:12:55
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-02-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No dobrze - ale zgodzisz się, że kierowcy autobusów to powinni być
    > wartości ludzie - w końcu odpowiadają za bezpieczeństwo setek ludzi. Ile
    > średnich powinni zarabiać - i kto powinien zarabiać poniżej średniej?

    Uczepiłes się tego "wartościowy" jakby w tym kontekscie oznaczało osobe
    o porządanych walorach społecznych i osobniczych, a tu po prostu znaczy
    przydatność do konkretnego zawodu. Myślę, że spokojnie rozumiesz, że dla
    różnych zawodów jest to różnie. Nie ujmując niczego kierowcom, praca
    policjanta MZ wymaga jednak nieco więcej, niż praca kierowcy, a skoro
    tak to i zarobki powinny być odpowiednie. To taki sam zawód?

    > Jeszcze raz - kto powinien zarabiać mniej niż średnia i iść na
    > emneryturę w wieku 67 lat?

    A pytasz o całość struktury płac z uwzględnieniem faktu, że pewne zawody
    są płatne z budzetu czy o coś bardziej konkretnego?

    > Obecnie policjant pracuje 25 lat (czyli do niecałej pięćdziesiątki) i ma
    > 60% ostatniej pensji emerytury.Czyli ma wyższy sropień zastapienia niż
    > średnia i i 20 lat emerytury gratis - co oznacza, że żeby dokonać
    > rzetelnego porównania należy jego wypłatę pomnożyć gdzieś tak razy 2.

    Ale to nie jest do końca równoważne z powodów, o których pisałem. Ale
    ok, to odbiję piłeczkę i zapytam, dlaczego uważasz, że taka a nie inna
    pensja jest właściwą dla policjanta? Co powinno być tego wyznacznikiem?
    Bo dla mnie to zawsze powinno być proporcjonalnie do odpowiedzialności,
    potencjalnej społecznej uzyteczności (budżetówka), ponoszonego ryzyka,
    jakości wykonywanej pracy i paru dalszych.

    --
    Marcin