  • Data: 2016-10-18 00:17:51
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budzik"

    > I tu doszedłem do wniosku, że ów podzielnik powinien mierzyć temperaturę
    > w mieszkaniu,anie grzejniku.

    ZTCW mierzy jedno i drugie - nie pamietam jakie sa wagi ale wydaje mi się,
    ze grzanie grzejnika jest wazniejsze, niemniej temperatura mieszkania to
    całkiem sporo procentów.
    ---
    Tak, waga termometru na kaloryferze jest dodatnia a termometru pomieszczenia
    ujemna. W ten sposób podzielnik na podstawie różnicy temperatur określa ile
    ciepła grzejnik oddaje w danym momencie i całkując przez cały sezon grzewczy
    ile oddał w sezonie, czyli ciepłomierz :-)

    A lampa alladyna ....