    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Date: Sun, 2 Oct 2016 22:32:12 +0200

    Użytkownik "Stokrotka"

    W bloku o kturym piszę , zdaje się za zeszły rok, lub za zeszło rozliczenie,
    w jednym mieszkaniu ktoś dopłacił ponad 2 tyś, a innemu około tyle zwracali.
    Jest to szokujące i dowodzi że są pszekręty, tym bardziej, że blok zużył
    dużo mniej ciepła niż powinien (zdaje się o 1/3 czy o połowę).
    ---
    I co z tego, że blok zużył mniej albo więcej ?! Ten gość, który zapłacił
    mniej albo więcej zużył więcej lub mniej niż mu oszacowali. I tyle. Poza tym
    podzielniki nie mogą wskazywać różnic całego bloku bo nie są przyrządami
    pomiarowymi i nie nadają się do objęcia tak dużej grupy.

    >Taka jest idea stosowania podzielnikow - kazdy placi za zuzyte cieplo -
    >jest to znacznie tansza wersja liczniko ciepla.

    Podzielnik nie liczy ciepła z zaściany. Ani zyskanego, ani straconego.
    ---
    A kogo obchodzi ciepło z zaściany ?! Tu chodzi o ciepło dostarczone w rurze,
    które normalnie mierzyłyby ciepłomierze obliczające bardzo dokładnie energię
    na podstawie pomiaru różnicy temperatur między wejściem a wyjściem grzejnika
    oraz przepływu wody. Podzielniki tymczasem w ogóle nie liczą energii tylko
    udział w cieple zmierzonym ciepłomierzem w jakimś większym obiegu. Że jeden
    mniej a drugi więcej. I robią to mocno zgrubnie, bo mierzą tylko różnicę
    temperatur w jednym punkcie na grzejniku co np nie uwzględnia długości
    grzejników, od której zależy skuteczność wymiany ciepła.

    > Nie, w podz. masz prosto - pobrales sobie cieplo, zaplaciles za nie,
    > mozesz wypuscic otwartym oknem... Jak przy liczniku...

    Bzdura. Nie ma publikowanego algorytmu.
    NIe ma jawnego rozliczania.
    Czyli jakiś mędrek mający pewnie kasę od mafi ożeka:
    1 płaci 500; 2-300; 3 zwracają 100; 4 dopłaci 1000 (pszeciż w styczniu
    żołądkowała się o brak światła na klatce);
    5 ujmiemy 450 za ładne dzień dobry....
    ---
    Pierdoły pierdoły. Podzielniki oczywiście oddają w jakimś stopniu zużycie
    ciepła i adekwatnie do tego "jakoś" uwzględniane są w ponoszonych opłatach.

    >Zacytujesz to prawo? Wszystkie nowe budynki tak sie rozliczaja, np.
    >mieszkanie mojego brata sprzed ~20lat - ma jedno wejscie CO i liczik ciepla
    Nie rozumiesz rużnicy pomiędzy budynkiem i mieszkaniem.
    Cały budynek ma dokładny licznik - prawda.
    Ale mnie (spułdzielcę, najemcę, lokarora) guwno interesuje cały budynek.
    ---
    Załóż se ciepłomierz przy każdym kaloryferze i dupy i nie zawracaj.

    Mnie interesuje moje mieszkanie i ma być ono zgodnie z prawem ogżewane do
    min podanego w rozpożądzeniu, starym zresztą.
    ---
    I tak Ci będą grzali, ale Ty za to zapłacisz.

    Weź też pod uwagę, że rozliczenie proponowane pszez ciebie , dla całego
    bloku jest idiotyczne-
    nikt wtedy nie kupi mieszkania zewnętsznego, i sam administrator poniesie
    ogromne koszty - nie spszeda i coraz większe koszty będą ponosić mieskający
    w środku.
    ---
    Ale pierdoły. Mieszkanie, które "nie szło" zostanie sprzedane po niższej
    cenie co znakomicie zrekompensuje wyższe koszty jego ogrzewania. I dla
    odmiany mieszkania środkowe będą droższe bo tańsze w ogrzewaniu. Przy czym w
    mnogości czynników decydujących o cenie mieszkania udział ogrzewania może
    być zupełnie nieistotny. Może być np istotne czy ma się upierdliwego sąsiada
    który ciągle kwestionuje podzielniki.

    >Im wyzsza temp, tym wiecej pary wodnej moze znalezc sie w powietrzu.

    Wody w powietszu- jak napisałeś. Czyli mniej tej wody będzie na ścianie, bo
    ta woda wyjdzie do ciepłego powietsza.
    Zmieści się w nim, w ciepłym powietszu.
    Czyli czym wyższa temperatura, tym MNIEJ wody w ścianie.
    Czyli mniej gżyba.
    ---
    Pierdoły pierdoły. Jeśli w powietrzu jest więcej wody to więcej wody może
    skraplać się na zimnej ścianie. Bo woda skrapla się na zimnych obiektach
    takich jak właśnie ściana.