  • Data: 2004-03-16 09:34:25
    Temat: Re: Podwazenie zaufania do firmy?
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 16 Mar 2004 08:10:12 +0100, na pl.soc.prawo, Darek napisal(a):

    > Zakladamy, ze zarowno przeciw szpitalowi jak i firmie toczy sie
    > postepowanie. Zarowno gazeta jak i ja informuja tylko o tym.

    Czytales dialektyke erystyczna? Bo wlasnie zastosowales jeden z chwytow
    erystyki. Rozszerzyles i uogolniles przedmiot dyskusji, przenoszac na niego
    poprzednie stwierdzenia, ktore oczywiscie w tym momencie wydaja sie brzmiec
    absurdalnie.

    Ale wracajac do sprawy - zacznijmy od tego ze szpital jest instytucja
    publiczna, utrzymywana z publicznych pieniedzy i jako taka podlega innym
    zasadom, miedzy innymi wglad do finansow takiego podmiotu jest rowniez
    jawny, a rola mediow jest m.in sprawowanie kontroli i patrzenie zarowno
    politykom jak i dyrektorom takich instytucji na rece. Ponadto szpital z
    zalozenia nie zarabia - dostaje srodki na swoje utrzymanie i je
    wydatkowuje. Teoretycznie powinien wyjsc na zero - a ze zazwyczaj wychodzi
    na minus jest kwestia braku wlasciwych wplywow. Co innego prywatne osrodki
    ale te sa na razie tak nieliczne ze pomijamy je w tych dywagacjach.

    Kolejna sprawa ze do sytuacji szpitali wszyscy sie przyzwyczaiismy. Nikogo
    nie dziwi zadluzony szpital, bo zazwyczaj ten sam szpital jest wierzycielem
    wzgledem czy to nieistniejacych juz Kas Chorych czy obecnego NFZ i o tym
    rowniez media informuja.

    > Stosujac Twoje kryterium nalezaloby zamknac redaktora,
    > ktory napisal artykul.

    Po co zaraz zamykac. Niech zaplaci kare w postaci wartosci utraconego
    kontraktu, jesli uda sie udowodnic zwiazek miedzy nieodpowiedzialnym
    artykulem a zerwaniem negocjacji lub kontraktu.

    > To ze wokol szpitala/firmy bedzie "smrodek" moze byc dzialaniem
    > celowym. Jezeli ktos bierze pod uwage pogloski, to nie swiadczy
    > to chyba najlepiej o jego profesjonalizmie.

    Ale jeszcze gorzej swiadczy o tym, kto korzysta z takich metod walki. Zas
    potencjalny partner ma mozliwosc zbadania sytuacji firmy poprzez
    sprawdzenie zadluzenia firmy w US, ZUSie czy biurach informacji
    gospodarczej jak np. KRD, wiec przy zachowaniu odrobiny starannosci sam
    moze uniknac klopotow bez niczyjego "przyjacielskiego donosicielstwa".

    > Caly czas daze do udowodnienia, ze artykul w gazecie jest tylko
    > informacja o stanie faktycznym, nie gdybaniem, nie wysuwaniem
    > wnioskow, nie pomowieniem. Tylko sucha informacja, ze ktos domaga
    > sie czegos od kogos.

    Znowu poszerzach krag pojec. Poprzednio byla mowa o "papierach" i
    "dowodach" wskazujacych na bezsporna wine, teraz piszesz juz tylko o
    informacji.

    Kyniu

    --
    _ __ _