  • Data: 2008-06-17 19:10:08
    Temat: Re: Podszywanie się w internecie - wezwanie na Policję
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <j...@g...com> wrote
    >Jest jeszcze jedno pytanie - czy policjant (przed "udowodnieniem" i
    >spotkaniem z opiekunem żartownisia) miał prawo podac poszkodowanemu
    >dane żartownisia?

    Pokrzywdzonemu przysługuje prawo wglądu do akt. Nie wiem jak w tym
    przypadku, ale akurat w przypadku oskarżeń prywatnych - Policja jedynie
    wykonuje niezbędne czynności, a o wszystkim decyduje sąd i pewnio on
    dopuszczałby do wglądu. Ale może idzie to z innego artykułu i Policja może
    decydować sama.W każdym razie ma prawo wglądu.

    Jednkaże najprawdopodobniej, Policja przesłuchiwała pokrzywdzonego na różne
    okoliczności, np. na znajomość z osobą, która czyn popełniła itp, stąd osoba
    poznała dane. Jest to dopuszczalne raczej.
    Poza tym w prywatnoskargowych nie stawia się zarzutów, niczego nie trzeba
    udowadniach, i tak spotkaja się w Sądzie, tam jest dopiero początek.
    Tyle, że jak piszę, jeśli idzie to z tego artykułu, a nie z innego, bo nie
    wiemy.