eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPodsłuchiwanie ,nagrywanie rozmów telefonicznych przez pracodawce › Re: Podsłuchiwanie ,nagrywanie rozmów telefonicznych przez pracodawce
  • Data: 2002-04-18 09:29:39
    Temat: Re: Podsłuchiwanie ,nagrywanie rozmów telefonicznych przez pracodawce
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Apr 2002, Romek Bieda wrote:

    >+ On Wed, 17 Apr 2002 23:23:20 GMT, "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam
    [...]
    >+ >A ja mysle ze wystarczy informacja, po poinformowaniu pracownik, jesli
    >+ >rozmawia, to godzi sie na nagrywanie.

    Zgadzam się.

    >+ To chyba zart. :)
    >+ Jak idę ulicš podejdzi do mnie bandzior i poinformujre mnie ze zaraz
    >+ mi spłaszczy facjate to znaczy ze zostanie uchylona bezprawnoœć
    >+ naruszenia o której mowa w art. 23 k.c
    >+ Oczywiscie ,ze nie.

    Oczywiście.
    Tyle że chronione są różne dobra - i w twoim przypadku
    poniesiesz szkodę "osobistą".
    A wobec SŁUŻBOWYCH telefonów szkoda może miejsce o tyle, o ile
    pracownik "niechcący" podałby do wiadomości 'publicznej' jakieś
    dane które chce zachować dla siebie.
    Z tego powodu należy go ostrzec.

    A jak gdzieś pisałeś "odmowa odbierania telefonów" nie
    wchodzi w grę - SŁUŻBOWE telefony mogą mieć narzucony
    SŁUŻBOWY format (bez chamskich odzywek itp).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (tak w ogóle to przeciwnik formalizmów - ale "dura lex...")