  • Data: 2010-12-09 10:00:00
    Temat: Re: Podrobiony bankowy dowód przelewu elektronicznego.
    Od: "gk" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnifvfrh.1ju3.barmierz@gimli.mierzwiak.com...

    > Pytanie: czy podrobienie takiego elektroniczego dowodu przelewu jest
    > przestępstwem (czy też wykroczeniem), i jeżeli tak, jakie łamie przepisy
    > (podstawa prawna)? Oraz czy warto w zgłoszeniu popełnienia oszustwa do
    > prokuratury zajmować się jeszcze tym prawdopodobnym fałszerstwem i
    > zgłaszać to razem?
    >

    > pozdrawiam, B.

    Nie wiem jak z dokumentami, ale podrobienie dokumentu może być kolejnym
    dowodem na to, że sprzedawca chciał popełnić przestępstwo, o ile sąd taki
    dowód uwzględni. W każdym bądź razie zbieraj wszystkie dowody i dostarcz do
    prokuratury.
    Ja też kiedyś zostałem oszukany, wydrukowałem wszystkie maile jakie miałem,
    nawet listingi z gg.
    Sprawca został skazany (w zawieszeniu), ale warunkiem było naprawienie
    szkody, czyli zwrot poszkodowanym pieniędzy. Co ciekawe, dostałem nawet
    pismo z sądu z zapytaniem czy szkoda została naprawiona.
    Tak więc warto zgłaszać sprawę, kwota nie ma znaczenia. Nie dajmy się
    oszukiwać.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz