  • Data: 2007-02-01 03:15:08
    Temat: Re: Podatek od darowizny
    Od: "Morski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam.
    >
    > Kupilem mieszkanie od gminy za 5% wartosci. W umowie jest zapis o
    > mozliwosci zbycia mieszkania osobie bliskiej. Wtedy nie ma utraty
    > bonifikaty. Zatem mam kilka pytan.
    >
    > 1. Czy lepiej mieszkanie zbyc corce poprzez sprzedaz czy darowizne?
    > 2. Czy w umowie darowizny badz sprzedazy moge podac dowolna cene
    > mieszkania, czy musi byc ona rynkowa. Za mieszkanko zaplacilem 3,5
    > tys. zl. Jesli moge w umowie darowizny badz sprzedazy podac te kwote,
    > to bede zwolniony z podatku? (do 9 tys. zl, prog I). Czy corka bedzie
> [...]

    Myślę , że w w umowie notarialnej zawsze trzeba napisać cenę rynkową. Ponieważ
    trudno ja dokładnie określic możliwe , że bezpiecznie bedzie wposać cenę z
    szacunku zrobionego przez gminę. Wtedy jak cię wezwą do Urzędu skarbowego za 3
    lata i każą Ci się wytłumaczyć z ceny podanej w umowie to masz gotowy papier. W
    przeciwnym wypadku urzędas zawsze ci wyłumaczy że zaniżyłeś wartość i przywali
    podatek od różnicy między ceną z umowy a szacunkami, no i oczywiście odsetki za
    te 3 lata też.
    Odpowiedzi na resztę pytań nie znam.
    Morski