    From: "czarny.swierk" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poczytalnosc sprawcy.
    Date: Fri, 21 Jan 2011 22:39:25 +0100

    Dnia 20-01-2011 o 20:31:13 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl>
    napisał(a):

    > Biegly najczesciej wydaje opinie
    > w oparciu kilka czynników, o fakty odnosnie zdarzenia ustalone w
    > postepowaniu karnym, wywiady na temat tego zdarzenia z oskarzonym,

    Czasem te "fakty" okazują się nie być faktami, mam nadzieję, że bardzo
    rzadko.

    > historie
    > jego choroby, stan zdrowia, zachowania w warunkach ambulatoryjnych etc.

    Chyba znaczna część badanych nie ma historii choroby.

    > Jak sa az tak duze watpliwosci czy dany czyn zostal w ogóle popelniony
    > przez
    > dana osobe to biegly po prostu napisze tyle co mu sie da ustalic,
    > ogólnie...
    > i tyle. Biegly nie musi odpowiedzien tak lub nie, na pytanie czy byl
    > poczytalny.

    Kiedyś oglądałem jakiś odcinek sędzi Wesołowskiej na TVN i w tym odcinku
    biegli wypowiedzieli się na temat poczytalności podejrzanego bodajże o
    popełnienie zbrodni zabójstwa, o ile się nie mylę. W przewodzie sądowym
    okazało się, że zabójstwa dokonała inna osoba. Dlatego założyłem ten
    wątek, bo dotychczas jakoś zakładałem, że każdy badany faktycznie popełnił
    przestępstwo i biegli tylko ustalają, czy sprawca był w pełni lub w części
    poczytalny, lub w ogóle niepoczytalny.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    --
    pozdr. adam