eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoczta Polska - moze ktos wie co sie w takich przypadkach robi? › Re: Poczta Polska - moze ktos wie co sie w takich przypadkach robi?
    From: Hathor <H...@H...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poczta Polska - moze ktos wie co sie w takich przypadkach robi?
    Date: Thu, 29 Aug 2002 21:00:21 +0200

    Harmony Wroclaw wrote:
    > W sumie moglabym pojsc na poczte i op... te baby co tam siedzxa, ale co to
    > da? Najgorsze jest to ze nie mam zadnych dowodow nadania ani niczego
    > takiego, bo przy zwyklych listach czegos takiego sie nie praktykuje.

    Powinnaś zapoznać się z Ustawą o Łączności z dnia 23 listopada 1990 r.
    (a konkretnie z rozdziałem 4) i regulaminem korzystania z usług
    pocztowych o charakterze powszechnym.

    http://www.trzepak.pl/akty/dzu95-117-564.htm

    http://www.poczta-polska.pl/uslugi/index.html

    Rozdz. 2 regulaminu ( ZAWIERANIE UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
    POCZTOWYCH O CHARAKTERZE POWSZECHNYM):
    1. Zawarcie umowy o przyjęcie, przewóz i doręczenie (czy - umowy
    przewozu) zwykłej przesyłki listowej następuje z chwilą włożenia
    opłaconej przesyłki do nadawczej skrzynki pocztowej, wręczenia jej
    listonoszowi wiejskiemu lub przekazania pracownikowi pocztowemu w
    placówce pocztowej.

    Moim zdaniem skoro zawarłaś z pocztą powyższą umowę, to Poczta Polska
    ponosi odpowiedzialność za to, że się z niej należycie nie wywiązała.
    Skaładając reklamacje oświadczasz, że wysłałaś te listy i się pod tym
    podpisujesz.

    Rozdział 4 Ustawy (Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi
    pocztowe i telekomunikacyjne za ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie):
    Art. 58. 1. Podmiot świadczący usługę pocztową lub telekomunikacyjną o
    charakterze powszechnym ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub
    nienależyte wykonanie usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte
    wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej, niezachowania przez nadawcę
    lub adresata przepisów lub regulaminów obowiązujących przy korzystaniu z
    danej usługi albo z winy zleceniodawcy.

    Dostarczenie listu zwykłego jest usługą powszechną, za którą Poczta
    Polska ponosi odpowiedzialność --> IMO masz podstawę do złożenia
    reklamacji (Regulamin, rozdz.11), tylko musisz być przy tym wytrwała i
    maksymalnie upierdliwa (dzwonić, pisać ponaglenia, wspominać o drodze
    sądowej itd.). Myślę, że gdy chodzi o małe kwoty odszkodowania, to
    Poczta woli je wypłacić, niż latać po sądach.

    Jeśli ci się opłaca męczyć przez kilka miesięcy, to powodzenia.