eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoczta Polska a obowiązek udzielenia informacji o nadawcy listu poleconego › Re: Poczta Polska a obowiązek udzielenia informacji o nadawcy listu poleconego
  • Data: 2009-10-05 13:38:42
    Temat: Re: Poczta Polska a obowiązek udzielenia informacji o nadawcy listu poleconego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wombi pisze:
    > W skrzynce pocztowej adresata listonosz zostawia awizo. Na świstku nie
    > ma wskazanego nadawcy. Adresat chce dowiedzieć się przed odbiorem kto
    > jest nadawcą listu.
    > Pytanie: Czy jest jakiś wyraźny przepis, który zobowiązuje Pocztę Polską
    > do udzielenia takiej informacji adresatowi?
    >
    > P.s. Wiem, że brak odbioru i tak - w określonych sytuacjach - spowoduje
    > skutek doręczenia.

    Pewnie w prawie pocztowym jest coś na ten temat. Jest o tym co zrobić
    gdy adresat odmówi przyjęcia przesyłki i kiedy jest to odmowa a kiedy
    nie (sprawdziłam kiedyś, było mi to akurat potrzebne) ale się głębiej
    nie wczytywałam.

    Z praktyki - sama jestem często nadawcą listów poleconych Zdarzało mi
    się dostać parokrotnie zwrot z dopiskiem "adresat odmówił odbioru".
    Zakładam, że jak odmówił, to nie w ciemno.

    Z drugiej strony - jak obieram polecony to gdy pytam skąd, pani w
    okienku zawsze mówi. Nigdy nie miałam kłopotów z uzyskaniem takiej
    informacji.
    Ba, panie na mojej poczcie czasem bez pytania mówią np. "to z sądu,
    odbiera Pani?".

    Na pewno nie udzieli Ci nikt takiej informacji przez telefon, musisz
    stawić sie osobiście na poczcie i wylegitymować (albo być "osobiście
    znany" pani w okienku).

    Czy to pytanie z ciekawości czy już ci odmówiono podania takiej
    informacji, że szukasz paragrafów?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813