  • Data: 2010-07-26 16:18:02
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jeśli wprost i jawnie podasz w sklepie, że przy płatności groszówkami za
    > aparat fotograficzny albo dla odmiany 100 zł banknotem za zapałki, też
    > pobierasz opłatę manipulacyjną, to uważasz, że to jest ok i zgodnie z prawem?

    Jeśli dla Ciebie:
    1. polski pieniądz w postaci banknotów/monet i karta płatnicza/kredytowa
    2. cena towaru i cena usługi towarzyszącej
    to to samo, to dalsza dyskusja nie ma między nami sensu.

    Dla mnie są to dwie różne rzeczy.

    Inaczej jeszcze spróbuję pokazać różniecę między kartą i pieniedzmi. Jak masz
    pieniądze, to mają one swoją wartość. Karta jest warta "0". Wartość mają śodki
    na koncie, z których przy pomocy karty możesz skorzystać.

    Mam w sklepie bułki. Kupujesz je i masz mi zapłacic. Zgodnie z prawem mam
    obowązek przyjąć pieniądze. Nie muszę zgadzać się na płatność kartą, przelewem,
    czekiem, wekslem czy też wymianę barterową. Jeśli chcesz z takej formy płatności
    skorzystać, mogę policzycci za obsługę tych form płatności. Mogę Ci też
    zaproponować inne usługi związane z tą bułką. Mogę Ci np. zapakować jądo torby,
    zanieść do samochodu. Za te usługi też mogę policzyć. Mogę przyjąć płatność za
    bułkę w EUR. Kurs po jakim policzę ustalam ja, a nie NBP. teog teżparwo nei
    zakazuje.