  • Data: 2005-05-05 20:25:42
    Temat: Re: "Platna protekcja"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    news:d5ds4s$iv$1@news.onet.pl...
    > Czy Waszym zdaniem osoba, ktora podejmuje sie zalatwic komus prace w
    > PRYWATNEJ firmie za oplata (na zasadzie: biore od wszystkich, a jesli
    komus
    > sie nie uda, zwracam kase) moze poniesc odpwoiedzialnosc karna z
    jakiegos
    > artykulu?

    Płatnej protekcji jej nie zarzucisz. Za to jest to pośrednictwo pracy no
    i kilka warunków musi spełnić. Przede wszystkim być zarejestrowanym
    podmiotem i mieć wpis do rejestru agencji (czy co tam trzeba, bo nie
    opamiętam, a nie mam ustawy pod ręką). Bez spełnienia tych wymogów
    dopuszcza się wykroczenia. Jest to w ustawie o promocji zatrudnienia i

    > Zakladam, ze osoba ta nie ma zadnych wplywow, ale nie przyzna sie do
    tego,
    > ze ich nie ma; nie wskaze tez dokladnei jakie to sa wplywy a tym
    bardziej
    > osoby, z ktora rzekomo wspoldziala.

    No to przy okazji może się załapać na zarzut oszustwa polegającego na
    tym, ze nie mogąc legalnie czegoś załatwić i nie mając takich możliwości
    przyjęła pieniądze. Zwłaszcza, jak zawiadomienie wpłynie od kilku osób,
    zanim zdąży im zwrócić przyjętą prowizję.