    From: "Chopin" <s...@w...xl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plama
    Date: Sat, 10 Jun 2006 11:19:21 +0200

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    news:e6c6ou$1g91$1@sparrow.axelspringer.com.pl...

    > Ok.
    >
    > Pracownik dal glowe, ze plama zostanie usunieta i jest to podstawa
    > wykonania uslugi? I czy potrafisz to w jakis sposob udowodnic?
    > W pralniach, czasem od razu rzucaja tekstem, ze nie gwarantuja iz plama
    > konkretnego typu zostanie usunieta.
    Pracownik obejrzał plamę i przyjął zlecenie.

    > Tutaj, wydaje mi sie ze kluczowym bedzie stwierdzenie czy usluga
    > miala polegac na usunieciu plamy, czy moze na upraniu sukni?
    Nie było to uszczegółowione. Zlecenie polegało na usunięciu wszelkich
    zanieczyszczeń.

    > Czy na kwitku za usluge widnieje jakakolwiek wzmianka o plamie?
    Tak, pracownik pralni na swoim kwitku coś notował. Na moim kwitku
    upoważniającym do odbioru nie było żadnej adnotacji.

    > Chyba jedynie droga cywilna, o ile masz w ogole o co.

    Hmm droga cywilna o 65 zł.

    Wg mojej opinii pracownik pralni powinnien zanalizować problem. Jeżeli nie
    był pewien że tego typu plamy nie da się usunąć nie powinien przyjmować
    zlecenia. A tak pobrał z góry opłatę a problem nadal pozostał. Ponieważ
    pralnia poniosła jakieś koszta powinni chociaż obniżyć opłatę za usługę
    która nie została w pełni wykonana. Powinni to zakwalifikować np. jako
    ryzyko zawodowe.

    Dla porównania - czy zapłacilibyście zegarmistrzowi za nienaprawiony
    zegarek. Przecież też poświęcił czas i narzędzia podczas próby naprawy. Ja w
    tym przypadku zgodziłbym się zapłacić tylko za analizę a nie pełną kwotę jak
    za naprawę zegarka.

    --
    Chopin
    s...@w...xl