  • Data: 2012-05-12 12:52:23
    Temat: Re: Plagiat własnej pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    [...]
    > No i co z tego?

    To z tego, że opowiedzi na pytania o "plagiat" i "wszelkie konsekwencje"
    w ujeciu różnym od pytania różnia się o kat półpełny - kierunek ten sam,
    ale... ;)

    Ale ponieważ pytanie było *wyłacznie* o "wszelkie konsekwencje zwiazane
    z plagiatem" (i tylko plagiatem), to widać konsekwencje zwiazane
    z naruszeniem praw majatkowych pytajacej nie interesowały.
    Wnoszę o nieczepianie się o formalizm - "pytajacy dostaje odpowiedz
    na to o co pytał, nie na to o czym myslał"!
    Odpowiedz - po co w pytaniu zostało podkreslone, że chodzi o wszelkie
    konsekwencje *zwiazane z plagiatem*, a nie o "wszelkie konsekwencje",
    tak po prostu?
    Wynikiem tego ograniczenia jest wniosek który Robertowi wyszedł...
    z koniecznosci. Pewnie mnie za to pogryzie, bo niedawno w dyskusji
    o przepisach drogowych usiłował formalizmowi prawnemu zaprzeczyć,
    ale co ja za to mogę ;)

    > Przekazała majątkowe, więc nie może zrobić kopiuj-wklej rozdziału.

    No, dla scisłosci, "nie może" pojawi się dopiero w momencie próby
    "ponownej sprzedaży". Samo wklejenie (że tak ujmę: "sobie") jeszcze
    tego prawa nie narusza.

    Ale chodzi o to, że naruszenie praw majatkowych to nie jest plagiat.
    Potocznie jedni używaja mało sensownej nazwy "kradzież", inni równie
    nie umocowanej prawnie nazwy "piractwo", bo dobrego krótkiego okreslenia
    na to nie ma, ale plagiat to nie jest.

    Plagiat polega na naruszeniu praw osobistych, a nie majatkowych.

    pzdr, Gotfryd