    Date: Fri, 18 Jun 2010 01:59:48 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Placic ? bledne dane

    (18.06.2010 00:08), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jest obłożony warunkiem: "Jeżeli wystawca faktury lub faktury
    > korygujšcej akceptuje tre?ć noty":
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43180,3.html

    Tak swoją drogą - czy ten przepis (tj. par 15) rzeczywiście uzależnia
    "odliczalność" błędnej faktury od zaakceptowania/niezaakceptowania przez
    wystawcę? Ja tam widzę tylko obowiązek sporządzenia noty.

    No więc sporządzam, wysyłam (mam dowód na to że wysłałem) i na mój
    laicki rozum jestem już w porządku. A to czy ktoś akceptuje czy nie - to
    już jakby nie moja broszka? (z drugiej strony, jakby tak było to nie
    byłoby potrzeby pkt. 4 który cytujesz).

    > IMO mandat z US nie, bo skoro podatnik wiedział że dokumenty ma nie
    > w porządku to nie miał prawa umyślnie doprowadzać do ukarania,

    No w sumie fakt. Czyli jeżeli dobrze rozumiem - wystawiam notę
    korygującą i wysyłam sprzedawcy. Dopóki mi jej nie odeśle, to nie
    księguję tego jako koszt (bo mam nieprawidłową fakturę).

    > ale
    > odsetki z tytułu nieodliczonego podatku tak.

    No i chyba sam nieodliczony podatek. Bo wskutek nieotrzymania
    potwierdzenia nie mogę odliczyć podatku....

    p. m.