  • Data: 2003-01-19 20:46:01
    Temat: Re: Piractwo czy legalna sprzedaż?
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości
    news:b0eo6q$8g1$1@absinth.dialog.net.pl...
    > zgodne z licencją z pewnością to nie jest. Co do konsekwencji to nie wiem,
    > bo z jednej stroni nie może tak robić ale czy nie może stwierdzić, że to
    > było przez przypadek ......
    >

    > Stryket
    A masz działający Windows? Jeśli to ty wpisałeś nr licencji której nie masz
    to jak to nazwać ?
    Może trzeba by zapoznać się z warunkami preinstalacji Windows (może
    producent ma inne warunki dotyczące tylko preinstalacji)? Była kiedyś taka
    forma preinstalacji Windows. Wydaje mi się, że kilka lat temu spotkałem się
    z instrukcję Microsoftu (instrukcję widziałem na pewno tylko zastanawiam się
    czy na pewno Microsoftu) w której było jak od strony technicznej taka
    preinstalkę się przeprowadza i z niej wynikało iż jest to normalna procedura
    przy produkcji sprzętu, gdzie masz wszystko już zainstalowane włącznie ze
    sterownikami i Windows pracuje wtedy w trybie jakby serwisowym, a klient
    może uruchomić Windę po podaniu nr licencji, jeśli nie poda to nie odpali.
    Jak masz wątpliwość to przecież jest linia antypiracka Microsoftu gdzie
    wyjaśnią, bo może tak można było tylko jak zakupiłeś sprzęt + licencję. Taka
    sytuacja była na pewno konieczna wtedy gdy klient kupował kilka kompów i
    licencji, a nr były nalepiane na książce (obecnie są nalepki które nalepiamy
    na kompa) bo łatwo było przyporządkować nr licencji przy pierwszym
    uruchomieniu do sprzętu.
    Andrzej