    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pilne - Ustawa o ochronie danych osobowych.
    Date: 30 Jun 2006 08:55:18 +0200

    > Witam serdecznie wszystkich grupowiczów!
    > Temat jest troszkę związany z prawem telekomunikacyjnym, ale mam nadzieję,
    > że znajdzie się tu osoba, która rozwieje moje wątpliwości :)
    > Otóż, sprawa przedstawia się następująco:
    > Mama zgubiła telefon, niestety nie wie gdzie. W sieci, do której należy
    > (Era) jest usługa "Radar" pozwalająca na namierzenie numeru telefonu, o ile
    > użytkownik tego numeru wyraził na to zgodę.

    uzytkownik? tak jest napisane? bo to powazna roznica - odsylam do definicji
    abonent vs uzytkownik. Uzytkownikiem jest obecnie osoba poslugujaca sie
    zgubionym telefonem ;)

    BTW - co da ten "radar" bo nie bardzo wiem, co chcesz osiagnac. Usluga ery z
    pewnoscia nie wskaze miejsca w stylu "tylna kanapa rozowego poldka zaparkowanego
    blebleble"

    > I tu pojawia się problem - nie
    > ma fizycznej możliwości wyrażenia zgody, bo nie ma telefonu.

    jesli juz wyjasnisz kto ma wyrazic zgode, a ja osobiscie sadze, ze chodzi o
    abonenta a nie uzytkownika, to nie jest potrzebny do tego telefon tylko umowa o
    swiadczenie uslug telekomunikacyjnych. Z tym papierem Szanowna Mama powinna udac
    sie do boka czy czegostam co ma era. Oczywiscie nici z tego wszystkiego, jesli
    telefon jest prepaidem - nie ma umowy pisemnej i trudno zweryfikowac wlasciciela.

    > Stąd moje
    > pytanie, czy jeśli mama napisze pisemne upoważnienie na sprawdzanie
    > położenia jej telefonu np. przeze mnie, bądź osobiście pójdzie do salonu
    > Ery, operator uzna to jako wiążące?

    jak napisze upowaznienie - jeszcze jak cie moge, ale polecam samej sie wybrac,
    unikniecie dodatkowego tlumaczenia upowaznienia etc.etc. Niech powie, ze zgubial
    telefon, nie moze znalezc i przedstawi umowe na ten konkretny numer.

    > Bardzo proszę o szybką odpowiedź,
    > z góry dziękuję i pozdrawiam,
    > Szymon Fortuna

    pozdro i powodzenia
    btw - ustawa o ochronie danych osobowych w zasadzie nie ma w tym przypadku nic
    do rzeczy
    d.