  • Data: 2020-03-19 13:56:01
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.03.2020 o 13:20, J.F. pisze:

    > Hm, skreci taki pieszy, a rower sie w miejscu nie zatrzyma.
    >
    > To juz raczej zapis "po zwolnieniu do predkosci nie zagrazajacej
    > pieszym", choc to tez z grupy "kierowca zawsze winny".

    W moim mieście jest wiele miejsc, gdzie zbudowano chodniki "dla
    obywateli", a czasem jeden pieszy na godzinę się trafi. Zwłaszcza poza
    godzinami szczytu, czyli wieczorem, czy zgoła w nocy. Trzeba by było o
    tym podyskutować, ale tak, czy siak sam jeżdżę takimi chodnikami. Jak
    napotkasz pieszego, to nawet nie problem z roweru zsiąść. Za to nie
    plątam się samochodom pod kołami, bo na takich bocznych uliczkach
    przeważnie wąsko jest.

    > A po co ? na chodniku nie potrzebuje.

    To, by był widoczny zawsze się przydaje, ale moim zdaniem tu też
    konieczny jest rozsądek. Wczoraj widziałem cyklistę, co bez świateł
    jechał ulicą w nocy. No on widział wszystko, bo latarnie świecą. Ja w
    siebie go też, bo od tyłu miał światełko odblaskowe. Ale podejrzewam, że
    wyprzedzający samochód jadący z naprzeciwka by go zobaczył na swojej masce.

    --
    Robert Tomasik