    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pensja do 10 czy 11 nastepnego miesiaca?
    Date: Fri, 14 Jul 2006 09:58:43 +0200

    Dnia 13 lip o godzinie 14:15, na pl.soc.prawo, grzess napisał(a):

    > Skoro uwazasz ze w wielu normalnych firmach wyplaca sie ostatniego miesiaca,
    > znaczy ze nie pracuje tam nikt ze zmiennymi skladnikami, wiec nie sa to
    > normalne firmy gdyz raczej w kazdej znajdzie sie pracownik majacy zmienne
    > skladniki wynagrodzenia

    No to już ja poruszałem we wcześniejszym poście, ale .... ;)
    Znam *kilka* firemek które stosują mechanizm w postaci stawki godzinowej i
    nagrody uznaniowej. Te wartości są w UoP. Nie ma tam kiedy jest płacone
    wynagrodzenie, ale słownie ustalone jest że na ostatniego dnia za kończący
    się miesiąc. Tak też "wpisana" jest data na liście płac.
    Myk polega na tym że "balansuje się" nagrodą uznaniową - jeżeli miesiąc ma
    np. 20 dni roboczych - nagroda będzie większa, a gdy miesiąc ma 21, 22 dni
    robocze nagroda uznaniowa jest mniejsza - ale zachowany jest dochód - który
    jest niezmienny od kilku lat.
    Kiedy w jednej z takich firemek wskazałem jednemu z ich szefów że winien
    prowadzić indywidualną ewidencje czasu pracy pracownika - ten przyjął to do
    wiadomości i wprowadził. Po dwóch miesiącach okazało się że pracownicy mają
    nadgodziny i ich stawka godzinowa + nadgodziny z niej wyliczone
    przewyższają "DOCHÓD" ustalony od lat i nagrodę uznaniową "trzeba by
    zminusować" !!!!
    Doszło do kuriozum - szef kazał "zlikwidować" wszystkie ewidencje czasu
    pracy i "wykreślić" nadgodziny. :)))))
    Ściemnia pracownikom że "wypłacę wam za nadgodziny" ale nie możecie ich
    .... wpisywać do ewidencji czasu pracy. :)))
    Zresztą to akurat kwestia nie bardzo istotna bo co innego na "papierze,
    liście płac" a co innego dostają pracownicy "do ręki".
    "Dochód" wykazywany jest na poziomie 950, 1080 brutto (wtedy są w miarę
    równe podstawy do UZ ;) ) - a dostają na rękę po ok. 1,2 - 1,4 tys.

    Nie zdają sobie sprawy że w chwili obecnej zgadzają się na ..... okradanie
    siebie na przyszłość.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423