  • Data: 2007-08-24 11:32:26
    Temat: Re: Pełnomocnictwo procesowe - alimenty.
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jankes" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:32df.0000009d.46ceb967@newsgate.onet.pl...
    > Pomaga starszej Pani, która od ładnych kilku lat spłaca u komornika
    > zadłużenie
    > alimentacyjne za swojego syna. Ponad miesiąc temu wysłała zapytanie o
    > kwote
    > zadłużenia - mija przeszło miesiąc odpowiedzi brak. Komorników nie
    > obowiązuja
    > terminy na odpowiedź ???
    >
    > Podczas rozmowy telefonicznej komornik poinformował starszą Panią, że na
    > temat
    > zadłużenia powie jej jak przyjdzie, a dodatkowo potrzebne będzie
    > pełnomocnictwo procesowe.

> [...]

    witam

    spłacanie za kogoś alimentów, np. za członka rodziny, czy tez innych
    zadłużeń, to nie to samo, co prawo dowiedzenia sie przez tę osobę, która to
    spłaca, o wielkości zadłużenia, no i w ogole o całej sprawie; musi niestety
    złożyć stosowne pełnomocnictwo które musi miec formę pisemna pod rygorem nie
    uznania tego za pełnomocnictwo ważne - art. 99kc w zw. z art.89kpc -
    oczywiście matka może byc pełnomocnikiem syna w sprawach cywilnych;
    jednocześnie nie musi za to pełnomocnictwo uiszczac opłaty skarbowej -
    zwolnienie ustawowe;
    niestety takie są przepisy i komornik ma rację - niech syn sporządzi
    pełnomocnictwo i je podpisze własnoręcznie, a następnie niech jego matka
    wyśle je i wtedy komornik wszystko ujawni

    pzdr