    From: goldi <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pelnomocnictwo do odbioru przesylek
    Date: Sat, 26 Feb 2011 23:58:37 -0800 (PST)

    On 26 Lut, 21:24, " GK" <k...@N...gazeta.pl> wrote:
    > M <wytnij-to @gazeta.pl> napisa (a):

    > Zacznijmy od tego, e, z tego, co pami tam i z praktyki, s d wy le do Ciebie
    > na adres zagraniczny tylko jedno pismo - wezwanie do wyznaczenia pe nomocnika
    > (ewent. adresu) do dor cze w Polsce.:)

    > W jaki spos b pracownik poczty mia by ustali , e pe nomocnictwo wystawione
    > zosta o przez Ciebie (dot. pe nomocnictwa niepotwierdzonego)? Koszt
    > potwierdzenia podpisu przez notariusza to dwadzie cia (pi ?) z + podatek.
    >
    > Z praktyki: pracownicy poczty, bank w czy urz dnicy to zwykle nie prawnicy i
> [...]

    Opinie pracowników urzędu pocztowego nie mają znaczenia nt.
    skuteczności pełnomocnictwa do doręczeń nie mają znaczenia, gdyż
    poczta nawet nie będzie widziała tego dokumentu. Jeżeli strona
    postępowania sądowego udziela pełnomocnictwa dla doręczeń, wówczas
    dokument takiego pełnomocnictwa składa w sądzie, a nie w urzędzie. Sąd
    wysyła korespondencję na adres pełnomocnika dla doręczeń. Z punktu
    widzenia poczty to pełnomocnik dla doręczeń jest adresatem
    korespondencji (to jego nazwisko pojawia się na kopercie).