    From: "Subversor" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pechowy zyrant..sprawa raczej beznadziejna?
    Date: Sun, 27 Feb 2005 11:15:19 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@gts9-1.rybnet.pl

    Witam

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cvqga8$908$1@opal.icpnet.pl...
    [..]
    > 1. SKOK to nie bank lecz Spółdzielcza Kasa Oszczednosciowo Kredytowa. >Nie
    obowiazuje jego prawo bankowe.

    hm.. przyjalem :) rozumiem ze to gorzej dla mnie..

    > 2. W momencie zwloki w splacie kredytu SKOK nie zawiadamia o powstaniu
    > zadluzenia ani poreczycieli ani pozyczkobiorcy

    Nie powiadamia czyli nie musi?

    > 3. Od powstalego zadluzenia naliczane sa odsetki umowne w wysokosci 80 % w
    > skali roku.

    duzo ;)

    > 4. Nawet gdy splacasz kolejne raty a powstanie chocby grosz zadluzenia
    kazda
    > kolejna kwota wplacona do SKOK nie powoduje umniejszenia zadluzenia lecz
    > jest ksiegowana na rachunku technicznym ( dla informacji rachunek
    techniczny
    > to nic innego jak smietnik kazdego kazdego konta...tam wprowadza sie kwoty
    > ktorymi nie wiadomo co zrobic w normalnych firmach, a w SKOK-u wstawia sie
    > tam srodki z wplat przeterminowanych). Zapytalby ktos po co ... odpowiedz
    > jest prosta...do czasu splaty calosci zadluzenia naliczaja te lichwiarskie
> [...]

    hm...Nie wydaje mi sie to prawidlowe za bardzo... no ale nie wiem

    > 5. SKOK nie wysyla w zasadzie wezwan. Jedyne ktore otrzymalem po ok roku
    od
    > powstania zadluzenia to wypowiedzenie kredytu sprzed 11 miesiecy.

    To prawie jak ja gdyby nie to ze adres zmienilem i ze ponadto wysylali nawet
    na bledny adres.

    > 6. Robia sprawe w postepowaniu nakazowym ... jesli nie otrzymales decyzji
    > sadu to biegusiem pismo piszesz do sadu wniosek o przywrocenie terminu i
    > uchylenie tytułu wykonawczego dowodzac wlasnie faktem nieotrzymania od
    Sadu
    > wymaganych prawem dokumentow. Ja mialem szczesice widac bo wyrok dostalem
    > sprzeciw zrobilem.:)

    Nie bardzo zruzmialem. co w efekcie mi to da?

    [..]

    > Robert Tomasik slusznie zauwazyl, ze nie otrzymales zawiadomienia ... no
    ale
    > SKOK powoluje na swiadka jakiegos zalosnego kierownika oddzialu i jego
    > sekretarke ktorzy zgodnie twierdza o ustnym poinformowaniu ciebie o
    > zadluzeniu.(mnie to nie spotkalo ale kilku kolegow to przerabialo.

    eee, no nie sadze zeby do takiej wersji doszlo..

    Pozdrawiam
    Subversor