    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Parkowanie w mieście - wątpliwości
    Date: Thu, 15 Nov 2007 18:41:21 +0100

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fhgt0p$f7e$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > LOL
    > tos pojechal...
    > Nie przyszlo ci do glowy ze samochody z takimi rejestracjami moga miec
    > wlascicieli zamieszkalych w katowicach?

    Tia, mieszkam w Katowicach i rejestruję auto w Sosnowcu :D

    > Jesli wprowadzonoby oplaty w katowicach za wjazd to pewnie w innych
    > miastach tez mialbys to samo!
    > i stalbys jak debil przy kazdej wiekszej miejscowosci czekajac na
    > uiszczenie oplaty!
    > Nie wiem skad sie ludziom biora takie pomysly... przeciez to nie
    > sredniowiecze!

    Miasta są zatkane. Opłata za wjazd do CENTRUM rozładowałaby obciążenie.
    Zapłaciłbyś potencjalnie tylko raz - w miejscowośći docelowej. Miasta po
    drodze mają przecież obwodnice czy w gorszym wypadku wyznaczone drogi główne
    które opłacie rzecz jasna nie mogą podlegać. Płaci się na pewno za wjazd do
    Londynu i Nowego Jorku. Dlaczego więc i nie u nas ? Ruch trzeba tłumić bo
    jest za duży. Funkcjonujące dziś podejście albo jest nieskuteczne
    (ograniczanie ilości osób otrzymujących prawo jazdy poprzez podnoszenie
    wymagań) albo niekorzystne dla gospodarki (duże opodatkowanie benzyny). IMHO
    opodatkowanie ruchu w mieście to ta "trzecia droga".