  • 1. Data: 2007-11-13 23:31:33
    Temat: Parkowanie w mieście - wątpliwości
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Wydaje mi się, że ten temat nie był poruszany. Chodzi mi o kwestię
    parkowania w mieście. Czy miasto nie ma obowiązku stworzenia bezpłatnych
    miejsc parkingowych? Oznaczenie sporego kawałka centrum miasta jako
    parkingu płatnego bez wyznaczenia stref bezpłatnych jest chyba niezgodne z
    prawem? Na Zachodzie zawsze są miejsca bezpłatne i płatne a w tym kraju
    czegoś takiego nie ma

    Dlaczego o tym piszę? Chcę wystąpić do Urzędu Miasta o zezwolenie na
    bezpłatne parkowanie w miejscu pracy, gdyż płacenie dziennie ponad 11
    złotych obciąża kieszeń a nie mam możliwości skorzystania z opcji parkingu
    bezpłatnego, gdyż w centrum Katowic takiej opcji nie ma

    Czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 2. Data: 2007-11-13 23:55:38
    Temat: Re: Parkowanie w mieście - wątpliwości
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Markus Sprungk wrote:
> [...]
    > bezpłatnego, gdyż w centrum Katowic takiej opcji nie ma
    >
    > Czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?

    Troche OT. W zyciu przeczytalem wiele watkow na usenecie. Czesc bylo
    madrych, czesc jak z komentarzy na Onecie. Czesc bylo smiesznych a czesc
    nie. Ten watek jest wprost nadzwyczajny.

    Pytanie pomocnicze1:
    Czy jak sobie kupie konia i bede nim dojezdal do pracy, czy miasto musi
    zapewnic bezplatne miesjce do jego wypasu?

    Pytanie pomocnicze2:
    Czy w Katowicach jest obowiazek dojezdzania do pracy samochodem?

    Pytanie pomocnicze3:
    Na ktorym zachodzie sa zawsze miejsca bezplatne w centrum?

    Prosba:
    Wyslij to pismo listem poleconym. O ile ktos tam nie rozpeknie sie ze
    smiechu, to bedzie musial Ci odpowidziec. Moze nawet zyskasz popularnosc
    jak Kononowicz :)

    Jacek

  • 3. Data: 2007-11-14 08:24:51
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > chyba niezgodne z prawem? Na Zachodzie zawsze są miejsca bezpłatne i
    > płatne a w tym kraju czegoś takiego nie ma

    w tym kraju tez sa bezplatne miejsca... pod hipermarketami !

> [...]
    > złotych obciąża kieszeń a nie mam możliwości skorzystania z opcji
    > parkingu bezpłatnego, gdyż w centrum Katowic takiej opcji nie ma

    w centrum Katowic jest kilka miejsc gdzie mozna sie bezplatnie zatrzymac
    (wszystko zalezy gdzie chcesz dojsc i czy spacer 5 min cie nie zabieje!)
    mozna tez czesto wykupic miejsca parkingowe placac np za miesiac z gory (ale
    nie kazdy wlasciciel parkingu na to idzie ).

    > Czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?

    korzystac z komunikacji miejskiej wyjdzie cie taniej

    Steel

  • 4. Data: 2007-11-14 20:51:17
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Markus Sprungk pisze:
    > nie mam możliwości skorzystania z opcji parkingu
    > bezpłatnego, gdyż w centrum Katowic takiej opcji nie ma

    Pas "chodnikowy" na pl. Huberta Szewczyka, zwanego dworcowym,
    rozdzielający pasy dla autobusów od zatoczki dla PKSów i innych busów
    jest darmowy - choć często zastawiony, wchodzi tam niewiele samochodów.

    No i prawie jak strzeżony, w pobliżu często stoi patrol policji :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 5. Data: 2007-11-14 21:56:49
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Czekam dnia w którym za wjazd do centrum Katowic będzie się płacić i
    wreszcie znikną samochody z rejestracjami SO, SE, SD itd. A drugim moim
    marzeniem jest wprowadzenie amerykańskiej reguły, że w mieście prawy pas
    przeznaczony jest dla autobusów i samochodów z co najmniej jednym pasażerem.

  • 6. Data: 2007-11-15 07:36:19
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    William wrote:
    > Czekam dnia w którym za wjazd do centrum Katowic będzie się płacić i
    > wreszcie znikną samochody z rejestracjami SO, SE, SD itd. A drugim

    LOL
    tos pojechal...
    Nie przyszlo ci do glowy ze samochody z takimi rejestracjami moga miec
    wlascicieli zamieszkalych w katowicach?
    Jesli wprowadzonoby oplaty w katowicach za wjazd to pewnie w innych miastach
    tez mialbys to samo!
    i stalbys jak debil przy kazdej wiekszej miejscowosci czekajac na uiszczenie
    oplaty!
    Nie wiem skad sie ludziom biora takie pomysly... przeciez to nie
    sredniowiecze!

    > moim marzeniem jest wprowadzenie amerykańskiej reguły, że w mieście
    > prawy pas przeznaczony jest dla autobusów i samochodów z co najmniej
    > jednym pasażerem.

    No to akurat byloby dobre... tylko u nas robia drogi z reguly dwupasmowe
    jeden pas w jedna strone drugi w druga... bez tego nie ma sensu?

    Stee;

  • 7. Data: 2007-11-15 17:41:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fhgt0p$f7e$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > LOL
    > tos pojechal...
    > Nie przyszlo ci do glowy ze samochody z takimi rejestracjami moga miec
    > wlascicieli zamieszkalych w katowicach?

    Tia, mieszkam w Katowicach i rejestruję auto w Sosnowcu :D

> [...]
    > uiszczenie oplaty!
    > Nie wiem skad sie ludziom biora takie pomysly... przeciez to nie

    Miasta są zatkane. Opłata za wjazd do CENTRUM rozładowałaby obciążenie.
    Zapłaciłbyś potencjalnie tylko raz - w miejscowośći docelowej. Miasta po
    drodze mają przecież obwodnice czy w gorszym wypadku wyznaczone drogi główne
    które opłacie rzecz jasna nie mogą podlegać. Płaci się na pewno za wjazd do
    Londynu i Nowego Jorku. Dlaczego więc i nie u nas ? Ruch trzeba tłumić bo
    jest za duży. Funkcjonujące dziś podejście albo jest nieskuteczne
    (ograniczanie ilości osób otrzymujących prawo jazdy poprzez podnoszenie
    wymagań) albo niekorzystne dla gospodarki (duże opodatkowanie benzyny). IMHO
    opodatkowanie ruchu w mieście to ta "trzecia droga".

  • 8. Data: 2007-11-16 09:00:08
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Tia, mieszkam w Katowicach i rejestruję auto w Sosnowcu :D

    Cos w tym dziwnego?
    Ja mam kumpla ktory mieszka w Rybniku a auto ma rejstracji z innego miasta,
    bo tam tez ma dom...
    wiec nie wiem co cie tak bawi...

    > Miasta są zatkane. Opłata za wjazd do CENTRUM rozładowałaby
    > obciążenie. Zapłaciłbyś potencjalnie tylko raz - w miejscowośći
    > docelowej

    przede wszystkim miasta rozladowaloby polepszenie komunikacji miejskiej!
    Metra w duzych miastach, czesto jezdzace tramwaje/autobusty.
    Zdarza mi sie byc w Wiedniu ostatnio i jak widze jak tam to funkcjonuje to
    jestem w szoku!
    tramwaj/metro co 3-6 min!
    miejsc do parkowania (w godzinach roboczych) bezplatnego praktycznie nie ma
    lub jest bardzo malo!

    co do miejscowosci doceleowej... moze sie okazac ze musisz wjechac do innych
    miast po drodze...
    poza tym czemu mieszkajacy gdzie indziej ma placic jak ten co mieszka w tym
    miescie nie musialby?
    to dyskryminacja mozna powiedziec! albo wszyscy albo nikt!

    > podlegać. Płaci się na pewno za wjazd do Londynu i Nowego Jorku.
    > Dlaczego więc i nie u nas ? Ruch trzeba tłumić bo jest za duży.

    trzeba przedewszystkim zmodernizowac infrastrukture w miastach... sadzac po
    slasku nie jest ona przygotowana do takiego natezenia a dodatkowo
    bezmyslnosc radnych wiekszosci miast wola o pomste do nieba.

    > Funkcjonujące dziś podejście albo jest nieskuteczne (ograniczanie
    > ilości osób otrzymujących prawo jazdy poprzez podnoszenie wymagań)

    powaznie podnosza wymagania? powiedz mi gdzie? bo ja jakos tego nie widze!

    Steel

  • 9. Data: 2007-11-16 15:49:40
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > powaznie podnosza wymagania? powiedz mi gdzie? bo ja jakos tego nie widze!

    Podnosza ilośc godzin -> podnoszą cenę kursu i podnoszą cenę egzaminu. O
    wymagania finansowe mi chodzi :)

  • 10. Data: 2007-11-17 00:47:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fhjmg6$vc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > przede wszystkim miasta rozladowaloby polepszenie komunikacji miejskiej!
    > Metra w duzych miastach, czesto jezdzace tramwaje/autobusty.

    Wydaje mi sie, ze i jedno i drugie. Oprocz czesto kursujacej komunikacji
    musialaby tez byc motywacja dla roznych burzujow, dla ktorych podroz
    tramwajem czy autobusem to hanba. No i srodki pobrane tytulem oplaty
    wjazdowej moznaby przeznaczyc na rozwoj infrastruktury w zakresie
    komunikacji miejskiej :)

    Pozdrawiam
    SDD