    From: "Artur" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Park kulturowy - koszmar prawny!!
    Date: Wed, 26 Nov 2008 09:02:38 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Moim zdaniem obowiązują, albowiem uchwała w tym wypadku stanowi akt prawa
    > miejscowego. Ich naruszenie chroni kodeks wykroczeń.

    Mieszasz pojęcia albo nie wiesz co piszesz. Kodeks wykroczeń dotyczy wykroczeń
    zapisanych w tym kodeksie, a nie w uchwałach gminnych.
    I nie każda uchwała jest aktem prawa miejscowego. Uchwała o powołaniu parku
    powołuje tylko park. Wszelke ograniczenia dotyczące korzystania z
    nieruchomości mogą być zawarte tylko w MPSP - on jest aktem prawa miejscowego,
    mówi o tym Prawo budowlane i Ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym. A już
    np. studium zagospodarowania uchwalane przez gminę, na podstawie którego
    wydawane są wuzetki aktem prawa miejscowego nie jest. Swoją drogą wiem, że
    istnieje wykładnia Trybunału Konstytucyjnego określająca, jakie uchwały gminne
    (albo powiatowe lub wojewódzkie) są aktami prawa miejscowego, a które nie.
    Niestety nie mogę tego nigdzie odnaleźć.

    > Wszystkie wymienione w uchwale ograniczenia obowiązują. Czemu miała by
    > obowiązywać jakaś część.

    W jaki sposób Twoim zdaniem może obowiązywać np. zakaz wygradzania i
    wydzielania nieruchmości zapisany w par. 2 pkt. 2 uchwały o powołaniu parku,
    skoro odnosi się do planu ochrony parku, który jeszcze nie został uchwalony?

    > Ja wcale nie uciekam od tematu, tylko stoję na stanowisku, że w sposób
    > nieadekwatny do stanu faktycznego starasz się skomplikować stosunkowo
    > prostą sprawę. Jest uchwała - są zakazy.

    Byłbyś idealnym obywatelem państwa totalitarnego. Bezkrytycznym, ślepo
    posłuszonym, wykonującym bez szemrania wszystko co każą, nie upominającym się
    o konstytucyjne prawa i ład w stanowieniu innych przepisów.

    > Uchwała jest akurat dobrą podstawą, jak każda inna.

    Jak wyżej. Gdybyś mieszkał w przedwojennych Niemczech, z pewnością bez
    zmrużenia oka zaakceptowałbyś ustawy rasowe.

    > Pewnie bym protestował, apelował i zalił się :-)

    Żalić to mogą się dzieci w wieku przedszkolnym. Z głupotami trzeba po prostu
    walczyć.
    Pozdrawiam
    Artur