eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Państwo urzeczywstniające zasady sprawiedliwości społecznej" - ale jestem wpieklony :[ wrrr.... › Re: "Państwo urzeczywstniające zasady sprawiedliwości społecznej" - ale jestem wpieklony :[ wrrr....
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Państwo urzeczywstniające zasady sprawiedliwości społecznej" - ale
    jestem wpieklony :[ wrrr....
    Date: Fri, 22 Jun 2007 12:39:39 +0200

    On Wed, 20 Jun 2007, Przemek Lipski wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Albo pomyłki. Jeżeli poroszę Cię o rozmienienie mi 100 zł na 2 x 50 zł, a ty
    > prze pomyłke dasz mi 4 x 50zł to w chwilio, gdy je wezmę to są moje i nic
    > tego nie zmieni ??

    Na mój gust mniej więcej tak wychodzi - masz oddać 100 zł, ale dlatego
    właśnie że 100 zł "dostałeś za nic", i *MASZ* więcej niż Ci się należało.

    Popatrz na to tak: jak Ci je ktoś ukradnie, między momentem kiedy się
    wyjaśniło że jednak dostałeś 200 zł zamiast 100 zł a momentem kiedy
    je zwracasz, to powiesz ze "ukradł Twoje pieniądze" (i NADAL MASZ ZWRÓCIĆ
    100 zł), czy że "ukradł 100 zł temu kto wydał Ci za dużo") (i co Ciebie
    to obchodzi, że JEMU ukradli, niech sobie szuka złodzieja?).

    pzdr, Gotfryd