  • Data: 2007-01-20 03:36:39
    Temat: Re: Pałka teleskopowa "Baton"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Wysocki wrote:
    > Spinacz biurowy, Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com>!

    > Baton ma gumową rękojeść, reszta metalowa. To się kwalifikuje?

    Przeczytaj ustawę.

    Załóż gumowy kapturek (taki, jak np. zakłada się na czubek laski) -
    będziesz "kryty".

    > Co mogłoby mi grozić od strony prawnej, gdyby ktoś mnie zaatakował (nawet
    > nie przemocą - chociażby prosząc w niemiłych słowach o oddanie telefonu),
    > a ja zastosowałbym na nim tą pałkę? Czy może to jest tak, że on pierwszy
    > musiałby mnie uderzyć (albo np. wyciągnąć nóż) i dopiero wtedy mógłbym
    > użyć pałki?

    To nie turniej sportowy, że są ściśle określone punkt po punkcie warunki
    walki.

    Obrona konieczna musi być proporcjonalna do zagrożenia i ma stanowić
    niezbędne minimum wystarczające dla odparcia zagrożenia.

    Nawet posługując się gołą ręką za same "niemiłe słowa" łamiesz prawo
    (choć sąd ma możliwość odstąpienia od wymierzenia kary z uwagi na to, że
    zostało to spowodowane przez "wyzywające zachowanie" takiej ofiary pobicia).