  • 1. Data: 2007-01-19 18:52:15
    Temat: Pałka teleskopowa "Baton"
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Witam,

    Jak wygląda sprawa legalności posiadania i używania w obronie koniecznej
    pałki teleskopowej typu "Baton"?

    --
    Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
    Dookoła wiosna, ptaki drą ryje, kwiaty czuć, a oni nic! (C) Amor 2k3

  • 2. Data: 2007-01-19 19:05:42
    Temat: Re: Pałka teleskopowa "Baton"
    Od: "Kordeus" <k...@p...onet.pl>

    > Jak wygląda sprawa legalności posiadania i używania w obronie koniecznej
    > pałki teleskopowej typu "Baton"?

    Z tego co sie orientuje jesli jest gietka, i ma gumowa koncowke to jest
    legalna. Jesli sztywna, i zakonczona metalem, to juz jest nielegalna. Ale
    pewnosci nie mam.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-19 20:18:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kordeus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co sie orientuje jesli jest gietka, i ma gumowa koncowke to jest
    > legalna. Jesli sztywna, i zakonczona metalem, to juz jest nielegalna. Ale
    > pewnosci nie mam.

    Czyli chodzenie z metalową rurką uważasz za przestępstwo?

  • 4. Data: 2007-01-19 21:15:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 18:52:15 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Jak wygląda sprawa legalności posiadania i używania w obronie koniecznej
    > pałki teleskopowej typu "Baton"?

    moim zdaniem jest tak samo dozwolona jak przedmioty do złudzenia
    przypominające broń, miotacze ręczne gazu pieprzowego, czy paralizatory o
    energii mniejszej niż ileśtam, a także wiatrówki

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 5. Data: 2007-01-19 23:28:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Wysocki wrote:
    > Witam,
    >
    > Jak wygląda sprawa legalności posiadania i używania w obronie koniecznej
    > pałki teleskopowej typu "Baton"?

    Zapoznaj sie w ustawą o broni i amunicji - kupa śmiechu swoją drogą :)

    Zasadniczo wynika z niej, że pałka cała metalowa może stanowić problem,
    ale wystarczy że ma gumowy kapturek na końcu to już jest w 100% legalna :)

  • 6. Data: 2007-01-20 01:42:06
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, Kordeus <k...@p...onet.pl>!

    > Z tego co sie orientuje jesli jest gietka, i ma gumowa koncowke to jest
    > legalna. Jesli sztywna, i zakonczona metalem, to juz jest nielegalna. Ale
    > pewnosci nie mam.

    Jest sztywna i zakończona metalem. Możesz coś więcej, jakiś przepis?

    Pozdrawiam.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
    Nie muszę być jajkiem na patelni, by móc opisać jajecznicę (C) Beiru

  • 7. Data: 2007-01-20 01:43:41
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com>!

    > Zasadniczo wynika z niej, że pałka cała metalowa może stanowić problem,
    > ale wystarczy że ma gumowy kapturek na końcu to już jest w 100% legalna :)

    Baton ma gumową rękojeść, reszta metalowa. To się kwalifikuje?

    Co mogłoby mi grozić od strony prawnej, gdyby ktoś mnie zaatakował (nawet
    nie przemocą - chociażby prosząc w niemiłych słowach o oddanie telefonu),
    a ja zastosowałbym na nim tą pałkę?

    --
    Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
    Gdyby szafka miala sznurek to by była windą. (C) PaulKing 12.02.2004

  • 8. Data: 2007-01-20 01:45:19
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

> [...]

    nie przemocą - chociażby prosząc w niemiłych słowach o oddanie telefonu),
    a ja zastosowałbym na nim tą pałkę? Czy może to jest tak, że on pierwszy
    musiałby mnie uderzyć (albo np. wyciągnąć nóż) i dopiero wtedy mógłbym
    użyć pałki?

    Jak to w ogóle wygląda od strony prawnej?

  • 9. Data: 2007-01-20 03:30:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Wysocki wrote:
    > Spinacz biurowy, Kordeus <k...@p...onet.pl>!

    > Jest sztywna i zakończona metalem. Możesz coś więcej, jakiś przepis?

    Mało wyraźnie pisałem? Ustawa o broni i amunicji.

  • 10. Data: 2007-01-20 03:36:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Wysocki wrote:
    > Spinacz biurowy, Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com>!

    > Baton ma gumową rękojeść, reszta metalowa. To się kwalifikuje?

    Przeczytaj ustawę.

    Załóż gumowy kapturek (taki, jak np. zakłada się na czubek laski) -
    będziesz "kryty".

> [...]
    > a ja zastosowałbym na nim tą pałkę? Czy może to jest tak, że on pierwszy
    > musiałby mnie uderzyć (albo np. wyciągnąć nóż) i dopiero wtedy mógłbym

    To nie turniej sportowy, że są ściśle określone punkt po punkcie warunki
    walki.

    Obrona konieczna musi być proporcjonalna do zagrożenia i ma stanowić
    niezbędne minimum wystarczające dla odparcia zagrożenia.

    Nawet posługując się gołą ręką za same "niemiłe słowa" łamiesz prawo
    (choć sąd ma możliwość odstąpienia od wymierzenia kary z uwagi na to, że
    zostało to spowodowane przez "wyzywające zachowanie" takiej ofiary pobicia).