  • Data: 2005-05-04 07:28:28
    Temat: Re: Palenie ogniska i Straż Miejska
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <4277b7b0$1@news.home.net.pl>
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisal(a):

    > Jasne. Bo praworządny obywatel to taki obywatel, który nie oszukuje na
    > miliony złotych. Ale _praworządnemu_ obywatelowi wolno jest palić śmieci
    > w ogródku, pozwalać psu na obsrywanie chodników, załatwianie sobie
    > lewych zwolnień lekarskich itp. Bo przecież "Policja niech łapie
    > prawdziwych złodziei, oszustów i śmieciarzy, a nie mnie. Ja jestem
    > praworządny".

    Jesteś Kolego w swych sądach - niegrzeczny.
    Z grzecznosci-wzdragam się przed użyciem bardziej adekwatnego
    określenia. Że jesteś bezczelny.
    Masz coś w charakterze z młokosa?
    Porywczość w sądach, i bezmyślność?
    Przypominam, że rozważaliśmy spalenie kilku gałezi.
    Nie- ŚMIECI- jak byłeś łaskaw wspomnieć.
    Ponadto- nie poruszaliśmy obsrywania chodników, i innych
    obywatelskich przewinień.

    Ponadto- gdy ja wspominam o sobie (np.) jako o _praworządnym_ obywatelu,
    bezczelnie nie imputuj mi (równoczesnych) nagannych działań
    (innych działań- przez Ciebie wymyslonych).
    Bo ociera się to o próby bezpodstawnego oskarżania.
    Nie znasz moich ani zachowań, ani szczegółowych przekonań.
    Więć- miarkuj swe oceny.

    > Nie bardzo sobie wyobrażam, jak można nazwać "praworządnym obywatelem",
    > człowieka o którym się w tym samym zdaniu mówi, że łamie prawo.

    Łamie prawo? A jakie prawo łamałem?
    Na razie nie potrafisz UDOWODNIĆ czarno na białym, że spalenie w ogródku
    kilku gałezi JEST łamaniem prawa.
    Pytam jeszcze raz- gdzie jest napisane JEDNOZNACZNIE, że NIE
    wolno tych gałęzi spalic????

    > Niekoniecznie. Niektórzy wierzą, zapewnie naiwnie, że szacunek do prawa
    > polega na tym, że się szanuje je w najmniejszych jego postaciach.
    > Dlatego, że jest to prawo.

    Z tym się zgodzę.
    Ale odbiegasz w tym akapicie od tematu w kierunku ogólnych
    filozoficznych rozważań. O prawie.

    > Jeśli Jan Kowalski jako dziecko ściągał na klasówkach, jak student
    > fałszował zwolnienia lekarskie, to będzie jako prezydent miasta wyciągał
    > pieniądze z budżetu miasta. Jan Kowalski przez cały ten czas był taki
    > sam: zwyczajnym oszustem -- i cały czas oszukiwał na miarę swoich
    > możliwości. Tyle, że jakimś cudem w tym kraju, dla przeważającej części
    > społeczeństwa, oszustami jest tylko ta ostatnia kategoria ludzi :-|

    Uogólniasz. Rozumiem, z powodu braku argumentów na poparcie
    tezy zasadniczej?.

    A swoją drogą,
    chciałbym widzieć/zobaczyć film z Twojego dzieciństwa,lat chłopięcych
    i młodzieńczych.
    I zobaczyć kryształowy obrazek prawego geniusza.
    Za jakiego wydaje się,że się masz.
    Masz zadatki na Świętego.....

    Żegnam.
    I zamykam (sobie) wszelkie tematy dyskusyjne z Twoim udziałem.
    Nuży mnie szybko takie "bicie piany" w maglu.
    Mielenie ozorem byle coś umleć...

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010