    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Palacze i przystanki...
    Date: Mon, 23 Jun 2003 06:28:15 +0000 (UTC)

    In article <bcu54q$khs$1@nemesis.news.tpi.pl>, Vejza wrote:

    > Jednak okolica wiaty (mianowicie kosz, w ktorym jest osobny segment na
    > niedopalki lub stojaca popielniczka) jest miejscem dla palacych? Pytam sie,
    > bo wydaje mi sie logiczne, ze w strefach, gdzie obowiazuje taki zakaz nie
    > wydziela sie miejsca na odpady tytoniowe.

    Miejsca mają być "wyraźnie wyodrębnione". Kosze z popielniczką są
    koszami standardowymi, po prostu taki model, takie się kupuje, takie
    się stawia po to chociażby, żeby palacz, który kulturalnie oddalił się
    ze swym smrodem od innych ludzi miał gdzie potem wrzucić wypalonego
    papierosa. Samych popielniczek jako żywo nigdy na przystanku nie
    widziałam, ale gdyby były to pełniłyby oczywistą rolę zbierania petów,
    a nie byłyby oznaczeniem miejsca dla palących.

    Renata