  • Data: 2008-11-17 12:08:11
    Temat: Re: [PZU] Odwołanie - jak napisać?
    Od: shaman <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Papkin pisze:

    > NIE wiem czy jest ale na pewno na mokrej drodze nie beda takie opony tak
    > samo pracowac szczegolnie przy hamowaniu gwaltowanym.
    >
    > Inna sprawa ze mozesz miec dwie dobre i identyczne gumy a ta z prawej
    > bedzie hamowac w kaluzy wody bo takie mamy drogi i tez lipa bedzie jesli
    > sie nie ma jakis kontroli trakcji , ESP lub cos tam cos tam ;-)
    >
    > Nie beda zachowane wg mnie takie same parametry trakcji. Wymien tak czy
    > siak jesli ta stara opona jest juz na dobiciu. Wazniejsze jest zycie niz
    > te 200-300zl.

> [...]

    Opony oczywiście wymieniono obydwie. Ryzyko zabaw z PZU wzięło na siebie
    ASO. Mnie poproszono jedynie o napisanie odwołania, co uczyniłem :)
    Ciekawe czy coś to da.

    A jeśli chodzi o przepisy prawne to nie doszukałem się w końcu żadnego
    przepisu określającego maksymalną dopuszczalną różnicę w głębokości
    bieżnika opon na jednej osi. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA IFRASTRUKTURY z
    dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
    zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
    określa jedynie ogólne zasady. Myślę, że ostatecznym kryterium była by w
    ew. sprawie przed sądem opinia biegłego.

    PZDR
    Shaman